El misteri de l'Assumpció de la catedral de València

Francesc Massip Bonet, estudi, edició crítica i adaptació dramàtica

Col·lecció: Acadèmia dels Nocturns, 36

ISBN: 978-84-370-9010-8

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Any ed.: 2013

L'edició del "Misteri de l'Assumpció de la catedral de València" rescata una de les joies dramàtiques del segle d'or valencià, que es representava a la Seu el 15 d'agost. Una audaç maquinària aèria baixava del cimbori (el Paradís) els personatges celestials de l'Àngel i Jesús fins al cadafal situat entre l'altar major i el cor, i després pujava la imatge de l'Assumpta, en una articulació que seria model directe de la Festa d'Elx. Com que el text original ens ha pervingut fragmentari, publiquem també una reconstrucció sintètica útil per a l'escenificació actual, i una tria de músiques amb les quals podria ser cantat.

Massip Bonet, F. [Francesc] (2013). El misteri de l'Assumpció de la catedral de València. Universitat de València.

Massip Bonet, Francesc. El misteri de l'Assumpció de la catedral de València. Universitat de València, 2013.

MASSIP BONET, Francesc. El misteri de l'Assumpció de la catedral de València. Valencia: Universitat de València, 2013. ISBN 978-84-370-9010-8.

Massip Bonet, Francesc. El misteri de l'Assumpció de la catedral de València. Valencia: Universitat de València; 2013. 106 p.