Product Documents

El Mediterráneo y el mundo árabe ante el nuevo orden mundial

Dolores García Cantús, ed.

Col·lecció: Oberta, 32

ISBN: 978-84-370-1746-4

Matèria: sociologia i política

Coeditor: Diputació de València

Any ed.: 1994

Allò que es perfila és ... una triada EEUU- Japó- Alemanya en la que les funcions i les perspectives són distintes. Japó i Alemanya passaran al davant en la competició econòmica, mentre que els EEUU acompliran el paper- costós per a ells a llarg termini en matèria de competència econòmica- del gendarme encarregat de mantenir aquest ordre mundial tan particular. Denominaré aquest ordre que es perfila com a futur a mitjà termini, "L'Imperi del desordre". No es tracta efectivament de la constitució d'un nou ordre mundial, un poc menys dolent que l'ordre del que eixim (la postguerra després de la Segona Guerra Mundial), sinó d'una espècie d'ordre mundial militar que acompanye a l'ordre capitalista neoliberal salvatge. (Samir Amin) Dins el context europeu, Espanya ocupa un lloc d'avançada en la mesura en què constitueix la frontera sud d'Europa ... ací es produeix una esquinçada cultural: la frontera sud limita amb un món diferent, doncs no és ja el primer món sinó el tercer, que és a més àrab i islàmic. Sols el separen de nosaltres els 14 km d'amplària de l'Estret de Gibraltar. De més a més és un món en crisi per multitud de problemes i aquesta crisi s'estén de cap a cap de les riberes oriental i sud del Mediterrani. (Jorge Dezcallar)

INTRODUCCIÓN, por Dolores García Cantús
Algunos problemas de política internacional relativos a la región mediterránea y el Golfo, Samir Amin
État, politique et économie dans le monde arabe, Samir Amin.
El mundo árabe ante el año 2.000, Bichara Khader.
Les palestiniens avant et après la guerre du Golfe, Bichara Khader
Islam, laicismo y democracia, Gema Martín Muñoz
La política exterior de España. (Política española hacia los países árabes), Jorge Dezcallar de Mazarredo
La política de cooperación española con el mundo árabe, Miguel Ángel Moratinos
La question libanaise: particularité locale et facteurs externes, Fahima Charaf El Dine
Culture et ideologie dans le monde arabe: Problématique et identification, Fahima Charaf El Dine
The Palestine-Israeli conflict and the desired peace, Radwan Abu Ayyash
Community College Education, Adib Khatib
Reports on recent violations of palestinian human rights by israeli occupation, Arab Media Centre Jerusalem

García Cantús, D. [Dolores] (1994). El Mediterráneo y el mundo árabe ante el nuevo orden mundial. Universitat de València.

García Cantús, Dolores. El Mediterráneo y el mundo árabe ante el nuevo orden mundial. Universitat de València, 1994.

GARCÍA CANTÚS, Dolores. El Mediterráneo y el mundo árabe ante el nuevo orden mundial. Valencia: Universitat de València, 1994. ISBN 978-84-370-1746-4.

García Cantús, Dolores. El Mediterráneo y el mundo árabe ante el nuevo orden mundial. Valencia: Universitat de València; 1994. 194 p.