Product Documents

El futuro de la clase en la Historia

¿Qué queda de lo social?

Geoff Eley, Keith Nield

Traducció: Mónica Burguera

Col·lecció: Història, 105

ISBN: 978-84-370-7823-6

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Idioma: castellà

Any ed.: 2010

Enquadernació: rústica

Format: 16 x 24 cm

Pàgines: 244 pp.

20,00 €

Sinopsi

Detalles

La unificació dels conceptes resulta essencial a l'hora d'estudiar la història. Proporciona als estudiants i acadèmics formes d'organitzar els seus pensaments, la seua investigació i els seus escrits. No obstant això, aquests conceptes també són el centre de milers de conflictes en aquest camp. La història social s'ha vist implicada, des dels seus inicis fa ja més de quaranta anys, en aquests conflictes com una mica més que un mer participant. En l'actualitat, els camps de «el social» i de la «cultura» han estat presentats sovint com a conceptes que s'exclouen mútuament. Aquest volum analitza l'efecte que va tenir el conflicte després del «canvi cap a la cultura» en el treball històric en examinar l'ús de la classe, i demostra com els professionals de múltiples camps poden col.laborar a l'hora de produir una investigació acadèmica de major qualitat.

Índex

Índex

Prefacio

1. introducción: Imaginar la clase

Las críticas feministas

Los historiadores y la muerte de la clase

El perfil del libro

2. LA HISTORIA SOCIAL Y EL GIRO DISCURSIVO

Introducción

El anglo-marxismo y la «vieja» historia social

La llegada de la historia social

Dispersión y rendición

Hacer historia después del giro lingüístico

3. ¿UN TIPO DE MODERNISMO?

La llegada de «lo posmoderno»

Historias posmodernas

¿Qué es lo que cambia con el posmodernismo?

Historia y epistemología

4. LA RENUNCIA AL MATERIALISMO:

¿De lo social a lo cultural?

Introducción

Cuatro trabajos emblemáticos

Historias del lenguage, historias de clase

Joan Scott: de la experiencia a la subjetividad

Gareth Stedman Jones: fijar el determinismo

El distanciamiento de lo social

5. ¿CUÁL ES LA VIGENCIA DE LA CLASE AHORA?

Lo «político» y lo «social»

¿Qué sucede cuando Gramsci se encuentra con Foucault?

Lo local y lo central

Retomar la clase

Escribir la historia de la clase obrera ahora

Por lo tanto, ¿qué nos permite la clase?

Otra vez la política

6. CONCLUSIONES

La «clase» y la crítica a la historia social

El Marx de la historia social

La importancia de no ignorar las estructuras

Más de un registro

ÍNDICE ONOMÁSTICO 

Citació

Burguera, M. [Mónica] & Eley, G. [Geoff] & Nield, K. [Keith] (2010). El futuro de la clase en la Historia. ¿Qué queda de lo social?. Universitat de València.

Burguera, Mónica y Eley, Geoff y Nield, Keith. El futuro de la clase en la Historia. ¿Qué queda de lo social?. Universitat de València, 2010.

BURGUERA, Mónica y ELEY, Geoff y NIELD, Keith. El futuro de la clase en la Historia. ¿Qué queda de lo social?. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7823-6.

Burguera, Mónica y Eley, Geoff y Nield, Keith. El futuro de la clase en la Historia. ¿Qué queda de lo social?. Valencia: Universitat de València; 2010. 244 p.

Copiar al portapapeles