Índex del llibre:

El formatge i els cucs

El cosmos d'un moliner del segle XVI

Carlo Ginzburg

Traducció: Justo Serna, Anaclet Pons

Col·lecció: Història, 16

ISBN: 978-84-370-6171-9

Matèria: història

Submatèries: història moderna

Idioma: català

Any ed.: 2006

Un llibre bellament escrit que narra la història del moliner friulià Domenico Scandella, conegut com a Menocchio, que va morir en la foguera per ordre del Sant Ofici a la fi del segle XVI. Un estudi que ha esdevingut un clàssic de la història de les classes populars i on Carlo Ginzburg reconstrueix, a partir dels expedients del procés inquisitorial que li fou incoat, així com d'altres documents que donen compte de les seues activitats econòmiques i d'altres aspects de la seua vida, una peça del trencaclosques que constitueix l'anomenada cultura popular o de les classes subalternes. Així el passat dels sense veu pren forma i es deixa escoltar amb una claredat desconeguda fins l'edició del llibre.