Índex del llibre:

Fitxa Llibre:

El desafío de la cultura moderna: Música, educación y escena en la Valencia republicana 1931-1939

Marc Baldó Lacomba, Ana M. Botella Nicolás, eds.

Col·lecció: Nexus, 6

ISBN: 978-84-9134-454-4

Matèria: història, sociologia i política

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2020

Format: 16,5 x 23 cm.

Pàgines: 252

Altres formats:

Epub

La Segona República brilla en la memòria democràtica dels ciutadans gràcies l’esforç que s’hi va fer per desenvolupar polítiques de llibertat i igualtat. Una part important d’aquestes es van centrar en la cultura, front pel qual, conscients de la seua importància, es va apostar amb decisió per a guanyar l’avenir i la transformació de la vida. Aquesta obra analitza l’experiència de la ciutat de València en aquest àmbit a través de múltiples camps: l’educatiu, la creació artística, les arts gràfiques, el teatre, el cinema, les falles, les bandes de música, el cafè musical o el concert simfònic. A la música se li ha donat especial èmfasi. El Grup dels Joves, integrat per cinc compositors, es va proposar conjuminar l’art popular del país amb l’avantguarda, desafiant herències i rutines. Aquest impuls de futur també el van assumir creadors i professionals de les diverses manifestacions culturals, que es van plantejar superar estancaments, rutines i tòpics per a contribuir a la construcció de la modernitat i la universalitat cultural. En aquest estudi de la realitat cultural d’aquells dies, han participat professors de les universitats de València i Politècnica de València, així com del Conservatori Superior de Música i dinamitzadors de la cultura.