Elena Mut Montalvá, coord.

ISBN: 978-84-9133-564-1

Materia: sociología y política

Idioma: catalán

Año ed.: 2023

Encuadernación: rústica

Disponible en acceso abierto:

Sinópsis

La presente investigación, impulsada por la iniciativa ‘Diversitats’, del Vicerectorat d’Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat de la Universitat de València, supone una segunda fase y completa el estudio ‘Diagnosi sobre diversitats LGTB i etnoculturals entre l’estudiantat de la Universitat de València’, publicado en 2021. En esta publicación se aborda el análisis del estudiantado de primer ciclo originario de Europa del Este y de América Latina, así como del alumnado extranjero de segundo y tercer ciclo, además del personal docente e investigador y el de administración y servicios de nacionalidad no española. De este modo, se dispone de un diagnóstico actualizado y general sobre realidades y percepciones en materia de diversidad etnocultural y de pluralidad LGTB en la Universitat de València, atendiendo a los diferentes colectivos que componen la comunidad universitaria, que, a su vez, constituye un reflejo de la sociedad valenciana y de sus transformaciones sociales.

Este segundo volumen es fruto del compromiso de la Universitat de València en aportar un conocimiento útil que permita una mirada emancipadora de la sociedad que acompañe y oriente a la comunidad universitaria, así como a las diferentes instancias de esta institución, hacia un cambio estructural y de profundización democrática en el entramado organizativo y académico universitario. Con los debates y las reflexiones propuestos se profundiza en la complejidad que implica la diversidad y, al mismo tiempo, se contribuye a la necesaria transformación cultural e institucional hacia sociedades más igualitarias, inclusivas, plurales, justas y sostenibles.

1. La investigació

1.1. Introducció

1.2. Marc d’anàlisi i alguns conceptes claus

1.3. Tipus d’investigació i objectius

1.4. Metodologia

2. Aproximació a les xifres de l’estudiantat, pas i pdi estranger a la Universitat de València

3. La situació de l’estudiantat de grau d’Europa de l’Est i d’origen llatinoamericà i de l’estudiantat estranger de segon i tercer cicle

3.1. L’alumnat de grau d’Europa de l’Est. Situació i entrebancs

Accés als estudis universitaris

Presència de la diversitat en les aules

Discriminació per raons etnoculturals

Diversitat lgbt

Incidència de la covid

3.2. L’alumnat de grau d’origen llatinoamericà. Situació i entrebancs

Accés als estudis universitaris... i els que queden enrere

Desenvolupament dels estudis i les seus preocupacions

La seua vivència de la vida als campus

Les dificultats durant la pandèmia

3.3. L’alumnat estranger de segon i tercer cicle

La comprensió i definició de la diversitat

La seua percepció i vivència de la diversitat als campus

Desenvolupament dels estudis i les seus preocupacions

Les conseqüències derivades de la pandèmia per als seus estudis

4. Els discursos sobre la diversitat ètnica i cultural entre el professorat i el pas de la Universitat de València

4.1. La vivència del pdi en relació al seu propi col·lectiu i a la comunitat universitària

La diversitat a les aules segons el professorat

Necessitats, demandes i obstacles del pdi amb experiència per a l’abordatge de la diversitat

4.2. La vivència del pas en relació al seu propi col·lectiu i a la comunitat universitària

La diversitat a les aules segons el pas

Necessitats, demandes i obstacles identificats pel pas amb experiència per a l’abordatge de la diversitat

5. Conclusions i propostes de mesures i accions de polítiques universitàries a l’àmbit de la igualtat en la diversitat

6. Bibliografia

7. Annex metodològic

Citación

Mut Montalvá, E. [Elena ] (coord.) (2023). Diagnosi sobre diversitat LGTB i etnocultural de la comunitat universitària de la U.V. Segona fase. Universitat de València.

Mut Montalvá, Elena (coord.). Diagnosi sobre diversitat LGTB i etnocultural de la comunitat universitària de la U.V. Segona fase. Universitat de València, 2023.

MUT MONTALVÁ, Elena (coord.). Diagnosi sobre diversitat LGTB i etnocultural de la comunitat universitària de la U.V. Segona fase. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-9133-564-1.

Mut Montalvá, Elena (coord.). Diagnosi sobre diversitat LGTB i etnocultural de la comunitat universitària de la U.V. Segona fase. Valencia: Universitat de València; 2023. 138 p.