Product Documents

Christine de Pizan

Mujer inteligente, dama de corazón

Simone Roux

Traducció: Antoni Domènech

Col·lecció: Història, 71

ISBN: 978-84-370-7401-6

Matèria: estudis feministes, història

Submatèries: història medieval

Idioma: castellà

Any ed.: 2009

Enquadernació: rústica

Format: 16 x 24 cm

Pàgines: 240 pp.

20,00 €

Sinopsi

Detalles

Christine de Pizan (1363-1430) va ser la primera escriptora que va viure de la seua obra. Va entrar en la història quan, al quedar sobtadament vídua, va decidir dedicar-se a l'escriptura en lloc d'entrar en un convent o tornar-se a casar. Escriptores i feministes han reivindicat la figura d'aquesta erudita que va denunciar la situació d'inferioritat que la societat masculina imposava a les dones. Va provocar un escàndol al criticar la misogínia de Jean de Meun, la qual cosa li va generar l'admiració del poeta Eustache Deschamps i del teòleg Jean de Gerson. Aquesta obra constitueix el retrat d'una escriptora i d'una dama que no només va contribuir a l'inici d'un primer humanisme nascut de la lectura de Dante i de Boccaccio, sinó que per la seua lluita i trajectòria exemplar va servir d'inspiració a diverses generacions de dones.

Citació

Domènech, A. [Antoni] & Roux, S. [Simone] (2009). Christine de Pizan. Mujer inteligente, dama de corazón. Universitat de València.

Domènech, Antoni y Roux, Simone. Christine de Pizan. Mujer inteligente, dama de corazón. Universitat de València, 2009.

DOMÈNECH, Antoni y ROUX, Simone. Christine de Pizan. Mujer inteligente, dama de corazón. Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-370-7401-6.

Domènech, Antoni y Roux, Simone. Christine de Pizan. Mujer inteligente, dama de corazón. Valencia: Universitat de València; 2009. 240 p.

Copiar al portapapeles