Product Documents

Submatèries: història moderna

Any ed.: 2021

Pàgines: 218

Mitjançant cent tres cartes inèdites de la reina Bona de Polònia i dels diplomàtics més importants de la cort de Carles V entre 1541 i 1559, es reconstrueixen els preparatius secrets de la reina per a abandonar Polònia i retirar-se a Bari. A més, s’inclouen sengles relacions de la seua arribada a Pàdua i Venècia. Aquests documents mostren l'habilitat negociadora i la virtut diplomàtica de la reina Bona; aclareixen la seua determinació, la polèmica del seu viatge i la relació amb els seus acompanyants, i aporten dades per a continuar la investigació sobre el plet entorn del seu testament i la restitució de Bari a Felip II.

ÍNDICE

ESTUDIO INTRODUCTORIO

La negociación sobre el viaje de la reina Bona a Italia

Las relaciones de la llegada de la reina Bona a Padua y Venecia

DESCRIPCIÓN CODICOLÓGICA

Criterios de transcripción y edición

Siglas y abreviaturas

DOCUMENTOS

RELACIÓN DE CARTAS

Índice de cartas no editadas

Índice de las cartas editadas

Cartas mencionadas en las cartas de Bona Sforza, reina de Polonia, a Pompeo Lanza

APÉNDICE

Relaciones italianas de la llegada de la reina Bona Sforza a Padua y Venecia

FUENTES

Manuscritos y ediciones del siglo XVI

Referencias bibliográficas

ÍNDICE ANTROPONÍMICO

ÍNDICE TOPONÍMICO

Benavent Benavent, J. [Júlia] (2021). Carlos V y el regreso a Italia de la reina Bona de Polonia. Universitat de València.

Benavent Benavent, Júlia. Carlos V y el regreso a Italia de la reina Bona de Polonia. Universitat de València, 2021.

BENAVENT BENAVENT, Júlia. Carlos V y el regreso a Italia de la reina Bona de Polonia. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-890-0.

Benavent Benavent, Júlia. Carlos V y el regreso a Italia de la reina Bona de Polonia. Valencia: Universitat de València; 2021. 218 p.