Auto-retrato o doble digital

Clara Boj y Diego Díaz

Norberto Piqueras Sánchez i Manuel Martínez Tórtola, coords.

ISBN: 978-84-9133-612-9

Matèria: art

Any ed.: 2023

Format: 14,5 x 21 cm

Autoretrat o doble digital mostra una recopilació de treballs artístics recents de Clara Boj i Diego Díaz que, prenent la pròpia identitat com a punt de partida, formulen algunes preguntes sobre la vida present i futura en el datacè, alhora que mostren la magnitud i la complexitat dels arxius digitals i exploren les implicacions que aquests registres tenen en aspectes clau com ara són la intimitat, la privacitat, la definició del criteri personal, la seguretat, etc.

Biografía

Clara Boj i Diego Díaz van iniciar en 2017 una llarga incursió en aquesta dimensió oculta dels serveis digitals que fem servir cada dia. Van crear una “biografia de dades” (‘data biography’) capturant tota la informació que compartien els seus telèfons mòbils i recollint-la en 365 llibres. En 2019 traslladaren aquest projecte al següent nivell en crear una “biografia d’aprenentatge automàtic” (‘machine biography’), que feia servir les dades recopilades per a predir les activitats dels artistes l’any 2050. Aquest llibre recull  l’exposició a La Nau que contraposa totes dues obres amb una sèrie de peces que se’n deriven i afegix a les biografies passades i futures una altra situada en el present (‘data now’), tot mostrant la vida quotidiana de Clara i Diego per mitjà de l’app TikTok.

Mª Vicenta Mestre, y Ester Alba

HACIA UNA INTIMIDAD ALGORÍTMICA

Pau Waelder

AUTO-RETRATO O DOBLE DIGITAL

Clara Boj y Diego Díaz

APUNTES PARA UNA FILOSOFÍA DE LA PREDICCIÓN

Pau Alsina

DESCARTES

Jorge Luis Marzo

AA.VV. (2023). Auto-retrato o doble digital . Clara Boj y Diego Díaz. Universitat de València.

AA.VV. Auto-retrato o doble digital . Clara Boj y Diego Díaz. Universitat de València, 2023.

AA.VV. Auto-retrato o doble digital . Clara Boj y Diego Díaz. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-9133-612-9.

AA.VV. Auto-retrato o doble digital . Clara Boj y Diego Díaz. Valencia: Universitat de València; 2023. 116 p.