Product Documents

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2020

Format: 17 x 23,5 cm

‘Lo Cavaller’ (València, 1493 i 1532) de Ponç de Menaguerra és el primer tractat teòric a l’Europa occidental dedicat exclusivament a les guerres i l’armament de l’esport preferit de l’alta noblesa europea: la justa reial. El llibre presenta una discussió detallada de les tècniques i altres consideracions estètiques que el justador havia de dominar durant els aproximadament cinc segons que tardaria a córrer una carrera en les llices. Més que un mer cronista o periodista, Ponç de Menaguerra és el primer comentarista professional d’esports amb una dedicada especialitat disciplinària i paneuropea. L’estudi de ‘Lo Cavaller’ es completa amb una edició crítica del text en català medieval, la primera traducció al castellà modern, un glossari de termes tècnics, i vuitanta il·lustracions en color, moltes d’elles encarregades específicament per al present volum.

Fallows, N. [Noel] (2020). Armas y armaduras de la Justa Real en la Baja Edad Media. Universitat de València.

Fallows, Noel. Armas y armaduras de la Justa Real en la Baja Edad Media. Universitat de València, 2020.

FALLOWS, Noel. Armas y armaduras de la Justa Real en la Baja Edad Media. Valencia: Universitat de València, 2020. ISBN 978-84-9134-606-7.

Fallows, Noel. Armas y armaduras de la Justa Real en la Baja Edad Media. Valencia: Universitat de València; 2020. 232 p.