Product Documents

Acoger, abastecer y financiar la corte

Alexandra Beauchamp, Antoni Furió, Germán Gamero Igea, María Narbona Cárceles, eds.

ISBN: 978-84-9134-483-4

Matèria: història, sociologia i política

Submatèries: història medieval

Any ed.: 2019

Format: 16 x 23,5 cm

A través del diàleg entre la història econòmica i urbana i la història cortesana, les contribucions que aplega aquest volum pretenen aprofundir en el coneixement de les relacions materials i econòmiques que van mantenir les ciutats i les corts cristianes de la Península Ibèrica, entre els segles XIV i XV. A la fi de l’edat mitjana, aquelles corts solien ser itinerants: al llarg de l’any, visitaven i s’allotjaven tant en petits centres urbans com en ciutats, on no sempre disposaven d’un palau propi. Viatges i estades que comportaven una demanda contínua d’avituallament, productes de luxe i recursos financers per a mantenir el seu ‘train de vie’. Per al món urbà, acollir, allotjar, però també proveir i finançar seguicis àulics de centenars de persones constituïa un repte logístic, però també financer. Ací s’ofereix una anàlisi dels mecanismes i les estratègies desenvolupats per les societats urbanes per a satisfer les necessitats cortesanes, així com de l’impacte de la seua presència i de la seua demanda sobre els mercats urbans.

Beauchamp, A. [Alexandra] & Furió, A. [Antoni] & Gamero Igea, G. [Germán] & Narbona Cárceles, M. [María ] (eds.) (2019). Acoger, abastecer y financiar la corte. Las relaciones entre las cortes ibéricas y las sociedades urbanas a finales de la Edad Media. Universitat de València.

Beauchamp, Alexandra y Furió, Antoni y Gamero Igea, Germán y Narbona Cárceles, María (eds.). Acoger, abastecer y financiar la corte. Las relaciones entre las cortes ibéricas y las sociedades urbanas a finales de la Edad Media. Universitat de València, 2019.

BEAUCHAMP, Alexandra y FURIÓ, Antoni y GAMERO IGEA, Germán y NARBONA CÁRCELES, María (eds.). Acoger, abastecer y financiar la corte. Las relaciones entre las cortes ibéricas y las sociedades urbanas a finales de la Edad Media. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-483-4.

Beauchamp, Alexandra y Furió, Antoni y Gamero Igea, Germán y Narbona Cárceles, María (eds.). Acoger, abastecer y financiar la corte. Las relaciones entre las cortes ibéricas y las sociedades urbanas a finales de la Edad Media. Valencia: Universitat de València; 2019. 376 p.