A una molécula de la locura

Relatos del cerebro secuestrado

Sara Manning Peskin

Traducció: Juan Nàcher Rosselló

Col·lecció: Sin Fronteras, 37

ISBN: 978-84-1118-224-9

Matèria: ciències

Coeditor: Càtedra de Divulgació de la Ciència

Any ed.: 2023

Format: 15 x 23,5 cm

Els nostres cervells són les màquines més complexes conegudes per la humanitat, però tenen un taló d’Aquil·les: les mateixes molècules que ens permeten existir també poden sabotejar les nostres ments. Amb una embriagadora mescla de narració i intriga, Sara Manning Peskin ens convida, en un viatge als misteris més profunds dels nostres cervells, a jugar al detectiu mèdic, rastrejant cada diagnòstic des del pacient fins a un sistema nerviós malalt, sense perdre de vista l’impacte humà d’aquestes malalties: l’Alzheimer és més que la pèrdua gradual d’un ser estimat; pot ser una maledicció per a tota una família. Les proteïnes del nostre cos no són simplement cadenes d’oxigen, hidrogen, nitrogen i carboni; són els blocs de construcció de les nostres personalitats i relacions.

Biografía

Sara Manning Peskin  és professora assistent de Neurologia Clínica en la Universitat de Pennsilvània. Llicenciada en Bioquímica en la Universitat de Harvard, on es va graduar com a ‘magna cum laude’ abans de traslladar-se a Filadèlfia, va completar la seva formació en la Facultat de Medicina i va cursar el Màster de Biologia Cel·lular i Molecular de la Universitat de Pennsilvània, on també va completar la seva residència en Neurologia i va rebre una beca en neurologia cognitiva i conductual. Ha col·laborat amb ‘The New York Times’, ‘The Washington Post’ i ‘The Boston Globe Magazine’, entre altres publicacions.

Prefacio

PRIMERA PARTE. MUTANTES DE ADN

1. En suspensión

2. La bobera de la familia

3. ¿Alguien ha visto a mi padre?

SEGUNDA PARTE.

PROTEÍNAS REBELDES

4. Un apocalipsis zombi

5. El hombre musculoso

6. La risa mortal

TERCERA PARTE. INVASORAS Y EVASORAS DEL CEREBRO

7. Como Lucifer

8. Una honesta mentirosa

9. Las fiestas sucias

Epílogo

Glosario

Índice analítico

Manning Peskin, S. [Sara] (2023). A una molécula de la locura. Relatos del cerebro secuestrado. Universitat de València.

Manning Peskin, Sara. A una molécula de la locura. Relatos del cerebro secuestrado. Universitat de València, 2023.

MANNING PESKIN, Sara. A una molécula de la locura. Relatos del cerebro secuestrado. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-1118-224-9.

Manning Peskin, Sara. A una molécula de la locura. Relatos del cerebro secuestrado. Valencia: Universitat de València; 2023. 248 p.