Índex del llibre:

Vocabulario de información y documentación automatizada

Luis María Corbalán, Carlos Benito Amat

Col·lecció: Educació. Sèrie Materials, 66

ISBN: 978-84-370-5668-5

Matèria: història de la ciència i documentaciò

Any ed.: 2003

Les activitats humanes impliquen un ús particular del llenguatge així com el desenvolupament de vocabularis propis. Un esquema classificatori sòlid, elaborat a partir del seguiment atent de la literatura en biblioteconomia, documentació i altres àrees, que permet relacionar amb claredat les definicions i els termes per compendiar àrees d'activitat o de coneixement especialitzat.

Totes les activitats humanes impliquen un ús específic del llenguatge i el desenvolupament de vocabularis propis. Quan aquestes activitats assoleixen la categoria de disciplines, els termes comuns varien de significat, els sentits emergents suggereixen nous vocables i la interrelació mútua dóna accepcions i matisos exclusius. La normalització d'aquests canvis en forma d'ensenyaments reglats obliga a un acord, de manera que els conceptes es traslladen i s'empren de forma inequívoca. 'Vocabulario de información y documentación automatizada' proposa una combinació de diccionari d'ús, vocabulari i índex sobre informació i documentació, i ofereix la sistematització, la posada al dia i la definició de més de 800 termes d'ús corrent en biblioteconomia i documentació, especialment útils per als estudiants d'aquestes disciplines.