Product Documents

Visita de la cárcel y de los presos

Tomàs Cerdà de Tallada

Teresa Canet Aparisi, ed.

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 34

ISBN: 978-84-370-7109-1

Matèria: dret, història

Submatèries: història moderna

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2008

La publicació d'aquest tractat per part del jurista valencià Tomàs Cerdà de Tallada va significar una gran novetat en el panorama de la literatura jurídica del segle XVI. Fins aquest moment, el tema de la presó no era una preocupació dominant, ni tan sols remarcable, entre els juristes. Aquesta actitud estava justificada, en part, pel caràcter cautelar més que no de pena que s'atorgava a l'empresonament en el dret penal de l'època. L'obra de Cerdà de Tallada anava més enllà de l'aspecte descriptiu o merament humanitari dels tractats precedents, en afegir tres qüestions noves: la denúncia de la situació de les presons, amb especial atenció a la de València; la desatenció del tema per la doctrina, que fomentava els abusos, i la necessitat de reformar el sistema penitenciari per a fer més eficaç l'acció de la justícia.

Estudi introductori

Obra i autor, en el seu context

La Visita de la cárcel y de los presos: claus d’interpretació

La presó: concepte i categories

El recinte carcerari

La presó en matèria civil

La presó en matèria criminal

La presó i els pobres

Criteris d’edició

Visita de la cárcel y de los presos, del doctor Cerdán

Índex onomàstic

Canet Aparisi, T. [Teresa] (2008). Visita de la cárcel y de los presos. Tomàs Cerdà de Tallada. Universitat de València.

Canet Aparisi, Teresa. Visita de la cárcel y de los presos. Tomàs Cerdà de Tallada. Universitat de València, 2008.

CANET APARISI, Teresa. Visita de la cárcel y de los presos. Tomàs Cerdà de Tallada. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7109-1.

Canet Aparisi, Teresa. Visita de la cárcel y de los presos. Tomàs Cerdà de Tallada. Valencia: Universitat de València; 2008. 260 p.