Valor discursivo del cuerpo en el barroco hispánico

Rafael García Mahíques, Sergi Doménech García

ISBN: 978-84-370-9853-1

Matèria: art

Submatèries: arts plàstiques

Any ed.: 2015

Amb un enfocament multidisciplinari i una perspectiva diacrònica, aquest volum se centra en el discurs cultural del Barroc, tenint en compte el programa polític de la monarquia, les estratègies doctrinals de l'Església catòlica i els interessos del món intel·lectual. En aquests segles, les arts visuals desenvolupen la recerca de qualitats expressives que serveixen per a comunicar les passions humanes, i el cos es converteix en suport de línies d'expressió així com de significats que construeixen discursos universals que permeten connectar idees, pulsions i desitjos. Així, els cossos d'aquells que per mitjà de la pràctica de la virtut van aconseguir un estat de santedat, es van convertir en models a seguir i la seua representació en emblemes d'aquest missatge. En la mateixa línia, hi ha la necessitat de fer aprehensibles les figures intangibles, tant de Déu com els seus àngels.

Doménech García, S. [Sergi] & García Mahíques, R. [Rafael] (2015). Valor discursivo del cuerpo en el barroco hispánico. Universitat de València.

Doménech García, Sergi y García Mahíques, Rafael. Valor discursivo del cuerpo en el barroco hispánico. Universitat de València, 2015.

DOMÉNECH GARCÍA, Sergi y GARCÍA MAHÍQUES, Rafael. Valor discursivo del cuerpo en el barroco hispánico. Valencia: Universitat de València, 2015. ISBN 978-84-370-9853-1.

Doménech García, Sergi y García Mahíques, Rafael. Valor discursivo del cuerpo en el barroco hispánico. Valencia: Universitat de València; 2015. 466 p.