Índex del llibre:

Una introducció a l'economia pública

Juan Carlos Dalmau, Asensi Descalç

Col·lecció: Educació. Sèrie Materials, 111

ISBN: 978-84-370-7381-1

Matèria: economia

Idioma: català

Any ed.: 2009

Des dels primers economistes clàssics, el sector públic ha estat un dels camps problemàtics més interessants en què ha centrat el seu interès la perspectiva econòmica. Aquesta obra, adreçada a un ampli ventall de lectors interessats, presenta l'economia pública en les societats democràtiques modernes d'una forma original i no exempta d'una certa visió crítica.

Ja des dels primers economistes clàssics, el sector públic ha estat un dels camps problemàtics més interessants en què ha centrat el seu interès la perspectiva econòmica. Aquesta obra, adreçada no únicament a estudiants sinó a un ampli ventall de lectors interessats, presenta l'economia pública en les societats democràtiques modernes d'una forma original i no exempta d'una determinada visió crítica. A més de caracteritzar el sector públic de la manera més abstracta possible, s'estudien les possibilitats de corregir els errors i les limitacions dels mercats en el seu funcionament, errors que es poden produir en tots els àmbits d'actuació, com ara la presa de decisions col·lectives o l'execució a través dels aparells burocràtics; s'analitza el problema dels objectius públics en el disseny dels impostos, o el paper de les empreses públiques, entre altres temes.