Evidencias y propuestas de aplicación

Carlos Sancho Álvarez, Mario Rueda Beltrán, Jesús Miguel Jornet-Meliá y José González-Such, coords.

ISBN: 978-84-9133-346-3

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Any ed.: 2022

Format: 23,5 x 15,5 cm

El model UNIVECS té com a criteri de qualitat de referència el concepte de cohesió social plantejat com a guia de totes les polítiques públiques pel Consell d’Europa i adaptat per la Comissió Econòmica per a Amèrica Llatina i el Carib. Una societat que actua amb cohesió social és aquella que pretén el benestar de totes les persones, dins d’un marc de desenvolupament democràtic, amb una atenta participació ciutadana i prevenint l’exclusió al llarg de la vida. Sobre aquesta base, es tracta de valorar si en el desenvolupament docent-investigador de les titulacions universitàries es treballa des d’una perspectiva de cohesió social i amb la finalitat que els qui les concloguen orienten el seu treball professional en aquest mateix sentit. L’educació, en qualsevol dels seus nivells, està impregnada de diversos elements culturals i organitzacionals, per la qual cosa un model desenvolupat en un context només és possible aplicar-lo en un altre si se n’assegura, mitjançant uns procediments adequats, l’adaptació i la validesa conceptual. En aquest llibre es presenta el procés d’adaptació i validació cultural del model d’avaluació UNIVECS que es va realitzar en diferents universitats del nord, centre i sud de Mèxic, els resultats i la proposta del qual presentem com UNIVECS-MX.

Introducción, Mario Rueda Beltrán

1. El modelo de evaluación para la cohesión social univecs, José González-Such, Jesús M. Jornet-Meliá y Margarita Bakieva Karimova
  2. Discusiones sobre cohesión social con docentes y estudiantes de la Universidad Nacional Autónoma de México: unam, Alejandro Canales Sánchez
  3. Discusiones sobre cohesión social con docentes y estudiantes de la Universidad Autónoma de Baja California: uabc, Edna Luna Serrano
  4. Discusiones sobre cohesión social con docentes y estudiantes de la Universidad Autónoma de Yucatán: uady, Galo E. López Gamboa, Edith J. Cisneros-Cohernour y Pedro J. Canto Herrera
  5. univecs-mx: validación cultural en universidades mexicanas, Carlos Sancho-Álvarez, María Jesús Perales Montolío y Sonia Ortega Gaite
  6. univecs-mx: aplicación con estudiantes de la Universidad Autónoma de Baja California, Alicia A. Chaparro Caso
  7. univecs-mx: aplicación con estudiantes de la Universidad Nacional Autónoma de México, Hatsuko Nakamura
  8. univecs-mx: aplicación con estudiantes de la Universidad Autónoma de Yucatán, Edith J. Cisneros-Cohernour, Galo E. López Gamboa y Pedro J. Canto Herrera
  9. univecs-mx: aplicación con estudiantes de una escuela normal de Tabasco, Dina V. Gallegos Fernández
  10. univecs-mx: aplicación con estudiantes de una universidad del sureste de México, Edith J. Cisneros-Cohernour, José A. Contreras Eljure y Paulina Carrillo Espadas
  11. univecs-mx: aplicación con docentes de varias instituciones mexicanas del norte, centro y sur del país, Alfredo Padilla-López y Javier Galarza-Del-Ángel
  12. univecs-mx: discusión de resultados en instituciones mexicanas y conclusiones finales, Carlos Sancho-Álvarez, Jesús M. Jornet-Meliá y Purificación Sánchez-Delgado
  13. Propuesta de aplicación e interpretación del sistema de evaluación univecs-mx en centros de educación superior mexicanos, Carlos Sancho-Álvarez, Jesús M. Jornet-Meliá y José González-Such
  14. Referencias

Sancho Álvarez, C. [Carlos] & Rueda Beltrán, M. [Mario] & Jornet-Meliá, J. M. [Jesús Miguel] & González-Such, J. [José ] (coords.) (2022). Un sistema para evaluar la cohesión social en universidades mexicanas: UNIVECS-MX. Evidencias y propuestas de aplicación. Universitat de València.

Sancho Álvarez, Carlos y Rueda Beltrán, Mario y Jornet-Meliá, Jesús Miguel y González-Such, José (coords.). Un sistema para evaluar la cohesión social en universidades mexicanas: UNIVECS-MX. Evidencias y propuestas de aplicación. Universitat de València, 2022.

SANCHO ÁLVAREZ, Carlos y RUEDA BELTRÁN, Mario y JORNET-MELIÁ, Jesús Miguel y GONZÁLEZ-SUCH, José (coords.). Un sistema para evaluar la cohesión social en universidades mexicanas: UNIVECS-MX. Evidencias y propuestas de aplicación. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-9133-346-3.

Sancho Álvarez, Carlos y Rueda Beltrán, Mario y Jornet-Meliá, Jesús Miguel y González-Such, José (coords.). Un sistema para evaluar la cohesión social en universidades mexicanas: UNIVECS-MX. Evidencias y propuestas de aplicación. Valencia: Universitat de València; 2022. 148 p.