Un modelo social para Europa

La agenda de Hampton Court

Patrick Diamond, Roger Liddle, Maurizio Ferrera, Maria João Rodrigues, Luc Soete, Loukas Tsoukalis, Patrick Weil, Anthony Giddens

Pròl. Joan Romero

Traducció: Juan Pecourt

Col·lecció: Europa Política, 1

ISBN: 978-84-370-7089-6

Matèria: sociologia i política

Any ed.: 2008

El conjunt d'assaigs reunits en aquest volum sobre el futur del Model Social Europeu respon a la inspiració d'un grup de renovadors provinents de la socialdemocràcia britànica i d'altres països europeus i a la iniciativa de Policy Network, un think tank internacional creat l'any 2000. El punt de partida del debat i les propostes és la creença en un model social europeu reformat i el rebuig del model nord-americà o neoliberal com a alternativa. En l'economia global, l'Europa Social ha d'assumir les prioritats bessones de la justícia social i la competitivitat econòmica: un Estat de Benestar solidari i uns serveis socials sòlids seran fonamentals per a triomfar en l'economia del coneixement i dels serveis del segle XXI. El tema que inspira aquests assaigs és la revitalització de la protecció social a Europa.

Diamond, P. [Patrick] & Ferrera, M. [Maurizio] & Giddens, A. [Anthony] & Liddle, R. [Roger] & Palme, J. [Joakim] & Pecourt Gracia, J. [Juan] & Rodrigues, M. J. [Maria João] & Romero González, J. [Joan] & Soete, L. [Luc] & Tsoukalis, L. [Loukas] & Weil, P. [Patrick] (2008). Un modelo social para Europa. La agenda de Hampton Court. Universitat de València.

Diamond, Patrick y Ferrera, Maurizio y Giddens, Anthony y Liddle, Roger y Palme, Joakim y Pecourt Gracia, Juan y Rodrigues, Maria João y Romero González, Joan y Soete, Luc y Tsoukalis, Loukas y Weil, Patrick. Un modelo social para Europa. La agenda de Hampton Court. Universitat de València, 2008.

DIAMOND, Patrick y FERRERA, Maurizio y GIDDENS, Anthony y LIDDLE, Roger y PALME, Joakim y PECOURT GRACIA, Juan y RODRIGUES, Maria João y ROMERO GONZÁLEZ, Joan y SOETE, Luc y TSOUKALIS, Loukas y WEIL, Patrick. Un modelo social para Europa. La agenda de Hampton Court. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7089-6.

Diamond, Patrick y Ferrera, Maurizio y Giddens, Anthony y Liddle, Roger y Palme, Joakim y Pecourt Gracia, Juan y Rodrigues, Maria João y Romero González, Joan y Soete, Luc y Tsoukalis, Loukas y Weil, Patrick. Un modelo social para Europa. La agenda de Hampton Court. Valencia: Universitat de València; 2008. 172 p.