Índex del llibre:

Tratado de lo bello (2a ed.)

J. P. de Crousaz

M. Ángeles Bonet

Col·lecció: Estètica&Crítica, 12

ISBN: 978-84-370-4158-2

Matèria: art, filosofia

Submatèries: teoria i ensenyament

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2007

L'obra de Jean Pierre de Crousaz, que sol ser citada com la primera d'estètica moderna redactada en llengua francesa, el Tractat del bell (1715) compagina i articula hàbilment idees ja existents amb unes altres de relativa novetat. Un dels seus primers treballs publicats, considerablement complementat i revisat en una segona edició del 1724.

"Hi ha, sens dubte, pocs termes que els homes utilitzen amb tanta freqüència com el de Bell i, no obstant això, no hi ha res menys determinat que el seu significat, gens més vague que el seu concepte. Es pronuncia en tot moment, però encara no s'ha definit i no es decideix el sentit que cal donar-li. [...] La idea de Bell, serà només producte de la fantasia? Només el capritx disposarà d'aquesta paraula? I els homes només trobaran Bell el que vulguen trobar Bell? Em costa convèncer-me d'això..." Així començava Jean Pierre de Crousaz el Tractat del bell (1715), un dels seus primers treballs publicats, considerablement complementat i revisat en una segona edició de 1724. L'obra, que sol ser citada com la primera d'estètica moderna redactada en llengua francesa, compagina i articula hàbilment idees ja existents amb unes altres de relativa novetat.