Topografías extranjeras y exóticas del amor en la literatura francesa

Elena Real Ramos, coord.

ISBN: 978-84-370-7014-8

Matèria: filologia

Submatèries: filologia francesa i italiana

Any ed.: 2009

Els diferents treballs d'aquest llibre analitzen les històries d'amor que els escriptors francesos situen fora de la França des de l'Edat Mitjana fins a l'època contemporània, considerant per tant el concepte i el problema del exotisme, de l'alteritat i dels tòpics nacionals. Un Homenatge a Dolores Jiménez Plaza, catedràtica de Filologia Francesa de la Universitat de València que va morir en 2005.

El present volum és un homenatge del grup d'investigació de Literatura Francesa de la Universitat de València a la companya Dolores Jiménez Plaza, catedràtica de Filologia Francesa de la Universitat de València que va morir en 2005. Els diferents treballs d'aquest llibre analitzen les històries d'amor que els escriptors francesos situen fora de la França des de l'Edat Mitjana fins a l'època contemporània, considerant per tant el concepte i el problema de l'exotisme, de la alteritat i dels tòpics nacionals al llarg dels segles i mostrant la seva evolució amb el pas del temps. A través d'aquest recorregut pels segles i els gèneres es descobreixen les variacions del que s'anomenaria la cartografia amorosa i exòtica de la literatura francesa fora de França, en un espai aliè i diferent.