Teorías de los medios de comunicación

Federico Boni

Julia Climent

Col·lecció: Aldea Global, 21

ISBN: 978-84-370-7096-4

Matèria: filologia

Submatèries: comunicaciò i traducció

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 2008

Manual que recull les principals teories i àrees d'investigació de la comunicació i dels estudis dels mitjans partint de la clàssica subdivisió entre producció, continguts i consum. Les conclusions plantegen l'interrogant suscitat per l'èxit dels "nous mitjans": fins a quin punt la comunicació intervinguda per l'ordinador requereix l'elaboració de noves teories.

Aquest manual presenta les principals teories i àrees d'investigació de la comunicació i dels estudis dels mitjans partint de la clàssica subdivisió entre producció, continguts i consum. Després d'una anàlisi dels estudis sobre la indústria cultural s'hi exposa la denominada sociologia dels emissors. S'estudia després la producció teòrica relativa als continguts dels mitjans de comunicació i s'aborda la qüestió dels gèneres. L'última part està dedicada als diversos enfocaments que han atribuït als públics un paper més o menys passiu respecte dels mitjans de comunicació. Les conclusions formulen l'interrogant suscitat per l'èxit extraordinari dels anomenats nous mitjans: fins a quin punt la comunicació mediatitzada per l'ordinador requereix l'elaboració de teories noves?