Índex del llibre:

Técnicas de análisis de imagen, (2a ed.)

Aplicaciones en Biología

José F. Pertusa Grau

Col·lecció: Educació. Sèrie Materials, 65

ISBN: 978-84-370-7631-7

Matèria: ciències

Submatèries: física

Any ed.: 2010

Les tècniques de procés i d'anàlisi de la imatge digital resulten cada vegada més imprescindibles per a l'estudi o el treball relacionat amb la biologia. Un llibre fonamental, de caràcter divulgatiu, que permet incorporar al currículum dels estudiants de Biologia les matèries necessàries per a conèixer les més recents tècniques de l'anàlisi de la imatge digital.

Altres formats:

eBook

La anàlisi de la imatge és una tècnica complexa que exigeix per al seu estudi un plantejament eminentment pràctic i que es beneficia de l'avanç dels mitjans informàtics per a l'obtenció de dades quantitatives en imatges microscòpiques i macroscòpiques. El present manual està dirigit a un públic ampli: des del curiós que processa imatges per a fer-les més belles o il·lustratives, a qui l'autor li mostra les tècniques bàsiques de millora i tractament d'imatges; els qui necessiten proveir-se de dades numèriques a partir d'imatges, i que trobaran diverses tècniques per a la identificació d'objectes a mesurar en una imatge (segmentació) mitjançant la detallada descripció de mètodes manuals i informàtics dels corresponents paràmetres; i fins aquells qui han de fer front a la interpretació del món tridimensional a partir de seccions bidimensionals, per als qui, sense cap dubte, resultarà d'utilitat l'eficaç descripció dels principis i mètodes de l'estereologia.