Índex del llibre:

Fitxa Llibre:

La taula de la Mare de Déu de la Sapiència de la Universitat de València

Daniel Benito Goerlich i Adrià Besó Ros, eds.

ISBN: 978-84-9133-275-6

Matèria: art

Submatèries: patrimoni artístic

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2019

Pàgines: 262

La Universitat de València va commemorar en 2016 el V centenari de la taula de la Mare de Déu de la Sapiència, pintada pel valencià Nicolás Falcó el 1516. En aquest llibre es presenten una sèrie d’anàlisis que confirmen la hipòtesi que l’obra havia estat pensada d’una altra manera i que, en l’esdevenir de l’execució, alguns trets iconogràfics havien canviat. Aquesta obra ens convida a descobrir els secrets d’aquesta magnífica pintura del primer Renaixement valencià.

La Universitat de València va commemorar l’any 2016 el V centenari de la taula de la Mare de Déu de la Sapiència. Aquesta peça excepcional fou pintada pel valencià Nicolau Falcó el 1516. Amb motiu d’aquesta efemèride, es van dur a terme una sèrie d’analítiques per tenir-ne un millor coneixement i establir-ne l’estat de conservació actual. Al mateix temps, teníem la hipòtesi que l’obra havia estat pensada d’una altra manera i que, en l’esdevenir de l’execució, alguns trets iconogràfics rellevants havien canviat. Les anàlisis que presentem ara venen a confirmar aquest supòsit i ens inviten a descobrir els secrets d’aquesta magnífica pintura del primer Renaixement valencià. La taula de la Mare de Déu de la Sapiència és, a més, testimoni de la història prístina de la Universitat de València, ja que s’hi ha mantingut intacta des dels orígens d’aquesta.