Product Documents

La taula de la Mare de Déu de la Sapiència de la Universitat de València

Daniel Benito Goerlich i Adrià Besó Ros, eds.

ISBN: 978-84-9133-275-6

Matèria: art

Submatèries: patrimoni artístic

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2019

La Universitat de València va commemorar l’any 2016 el V centenari de la taula de la Mare de Déu de la Sapiència. Aquesta peça excepcional fou pintada pel valencià Nicolau Falcó el 1516. Amb motiu d’aquesta efemèride, es van dur a terme una sèrie d’analítiques per tenir-ne un millor coneixement i establir-ne l’estat de conservació actual. Al mateix temps, teníem la hipòtesi que l’obra havia estat pensada d’una altra manera i que, en l’esdevenir de l’execució, alguns trets iconogràfics rellevants havien canviat. Les anàlisis que presentem ara venen a confirmar aquest supòsit i ens inviten a descobrir els secrets d’aquesta magnífica pintura del primer Renaixement valencià. La taula de la Mare de Déu de la Sapiència és, a més, testimoni de la història prístina de la Universitat de València, ja que s’hi ha mantingut intacta des dels orígens d’aquesta.

Benito Goerlich, D. [Daniel] & Besó Ros, A. [Adrià ] (eds.) (2019). La taula de la Mare de Déu de la Sapiència de la Universitat de València. Universitat de València.

Benito Goerlich, Daniel y Besó Ros, Adrià (eds.). La taula de la Mare de Déu de la Sapiència de la Universitat de València. Universitat de València, 2019.

BENITO GOERLICH, Daniel y BESÓ ROS, Adrià (eds.). La taula de la Mare de Déu de la Sapiència de la Universitat de València. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9133-275-6.

Benito Goerlich, Daniel y Besó Ros, Adrià (eds.). La taula de la Mare de Déu de la Sapiència de la Universitat de València. Valencia: Universitat de València; 2019. 262 p.