Susan Glaspell: teatro, vanguardia y humor (1917-1918)

Nieves Alberola Crespo

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 191

ISBN: 978-84-1118-134-1

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2023

Format: 17 x 23,5 cm

Disponible en accés obert:

Les obres teatrals recopilades en aquest volum mostren la faceta més avantguardista i clarivident de la dramaturga estatunidenca Susan Glaspell. Tant quan adopta un estil tràgic, psicològic i profund, com un de lleuger i humorístic, hi tracta temes essencials com ara són la lluita per la igualtat social i política de les dones als Estats Units o la urgent necessitat de la solidaritat entre aquestes. Aquestes temàtiques reflecteixen com Glaspell experimenta en primera línia, i sovint sobrepassa, les seues primerenques idees avantguardistes, precedents a les del seu amic Eugene O’Neill. ‘En las afueras’ (‘The Outside’) descriu amb trets poètics el revelador contrast entre el topogràfic i el psicològic per a abordar l’experiència del dol en clau de gènere. En ‘El honor de una mujer’ (‘Woman’s Honor’), Glaspell crea sis personatges femenins conflictius que van a l’encalç de solucions al·legòriques. Finalment, el protagonista de ‘El reloj de sol’ (‘Tickless Time’) insisteix a reinventar-se prenent com a base la noció del temps i les hores. La traductora, a més de saber traslladar tot el color dels diàlegs originals, acompanya cada peça teatral d’un assaig crític que contextualitza l’època i el seu ambient.

Biografía

Nieves Alberola Crespo  és doctora en Literatura Nord-americana per la Universitat d'Alacant i Professora Titular d'Universitat del Departament d'Estudis Anglesos en la Universitat Jaume I. La seua labor investigadora es centra fonamentalment en la poesia, ficció i teatre nord-americans i els estudis de gènere i feminisme. Ha participat en diversos projectes de recerca que s'han concretat en la publicació de llibres, articles i capítols de llibre, així com en la presentació de ponències en congressos, seminaris i jornades.

Prólogo, Drew Eisenhauer

MÁS ALLÁ DEL DOLOR

En las afueras

JUEGO DE APARIENCIAS

El honor de una mujer

LA QUIMERA DEL TIEMPO

El reloj de sol

Alberola Crespo, N. [Nieves] (2023). Susan Glaspell: teatro, vanguardia y humor (1917-1918). Universitat de València.

Alberola Crespo, Nieves. Susan Glaspell: teatro, vanguardia y humor (1917-1918). Universitat de València, 2023.

ALBEROLA CRESPO, Nieves. Susan Glaspell: teatro, vanguardia y humor (1917-1918). Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-1118-134-1.

Alberola Crespo, Nieves. Susan Glaspell: teatro, vanguardia y humor (1917-1918). Valencia: Universitat de València; 2023. 194 p.