Sociedad y organización del espacio en la España medieval

José Ángel García de Cortázar

Col·lecció: Coeds. Editorial Universidad de Granada

ISBN: 978-84-370-6098-9

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Coeditor: Editorial Universidad de Granada

Any ed.: 2005

Els estudis sobre l'organització social de l'espai reunits en aquest volum pretenen presentar, exemplificar i discutir les relacions sempre dialèctiques que en l'Edat Media, com en qualsevol etapa històrica, s'estableixen entre la societat, el poder, a través de les estructures del qual (incloses les simbòliques i imaginàries) aquella es jerarquitza, i l'espai, en tant que territori físic sobre el qual es projecten decisions de poder preses pels membres de la societat que hi tenen competència. La idea directriu que subjau a tots aquests estudis és que el desplegament d'aquestes relacions acaba incidint en l'ordenació (administrativa, econòmica, poblacional) de l'espai de manera que, a l'inrevés, una lectura atenta d'aquest (amb l'ajuda de la geografia, l'arqueologia, la toponímia, l'antropologia) pot proporcionar noves informacions i noves pistes per al coneixement ple de la societat que ha generat i seleccionat determinades formes d'organització espacial.

García de Cortázar, J. . [José Ángel] (2005). Sociedad y organización del espacio en la España medieval. Universitat de València.

García de Cortázar, José Ángel. Sociedad y organización del espacio en la España medieval. Universitat de València, 2005.

GARCÍA DE CORTÁZAR, José Ángel. Sociedad y organización del espacio en la España medieval. Valencia: Universitat de València, 2005. ISBN 978-84-370-6098-9.

García de Cortázar, José Ángel. Sociedad y organización del espacio en la España medieval. Valencia: Universitat de València; 2005. 360 p.