Sociedad y organización del espacio en la España medieval

José Ángel García de Cortázar

Col·lecció: Coeds. Editorial Universidad de Granada

ISBN: 978-84-370-6098-9

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Coeditor: Editorial Universidad de Granada

Any ed.: 2005

Els treballs recollits en aquest volum estudien com es projecten les decisions de poder sobre l'espai físic i incideixen en la seua ordenació (administrativa, econòmica, poblacional), de manera que una lectura atenta d'aquest (amb ajuda de la geografia, l'arqueologia, la toponímia, l'antropologia) pot proporcionar noves informacions sobre la societat medieval.

Els estudis sobre l'organització social de l'espai reunits en aquest volum pretenen presentar, exemplificar i discutir les relacions sempre dialèctiques que en l'Edat Media, com en qualsevol etapa històrica, s'estableixen entre la societat, el poder, a través de les estructures del qual (incloses les simbòliques i imaginàries) aquella es jerarquitza, i l'espai, en tant que territori físic sobre el qual es projecten decisions de poder preses pels membres de la societat que hi tenen competència. La idea directriu que subjau a tots aquests estudis és que el desplegament d'aquestes relacions acaba incidint en l'ordenació (administrativa, econòmica, poblacional) de l'espai de manera que, a l'inrevés, una lectura atenta d'aquest (amb l'ajuda de la geografia, l'arqueologia, la toponímia, l'antropologia) pot proporcionar noves informacions i noves pistes per al coneixement ple de la societat que ha generat i seleccionat determinades formes d'organització espacial.