Sobre el descrèdit de la modernitat

Romà de la Calle, Francesc Pérez Moragón, ed.

Col·lecció: Oberta, 179

ISBN: 978-84-370-7774-1

Matèria: art, filosofia

Submatèries: teoria i ensenyament

Idioma: català

Any ed.: 2010

Recull de les actes de les Jornades d'El descrèdit de la realitat de Joan Fuster. 50 anys desprès. Art, modernitat i descrèdit", celebrades el 2005 al MuVIM en col.laboració amb la Càtedra Joan Fuster. Van centrar l'estudi en el primer assaig de Fuster de temàtica artística que ocupava en la postguerra, determinades claus polèmiques entre el realisme i l'abstracció pictòrica.

Altres formats:

eBook

Aquest volum aplega les actes de les Jornades al voltant d'El descrèdit de la realitat de Joan Fuster. 50 anys desprès. Art, modernitat i descrèdit", celebrades el 2005 al (MuVIM), en col.laboració amb la Càtedra Joan Fuster de la Universitat de València. Es tractava d'estudiar el fet significatiu que justament l'any 1955 es publicara el primer assaig de Fuster, centrat en una temàtica artística que ocupava, en aquella conjuntura històrica de postguerra, determinades claus polèmiques entre el realisme i l'abstracció pictòrica. Les reflexions que el jove Fuster va desgranar llavors, entorn d'aquestes qüestions, zigzaguejaven hàbilment per la història de l'art, des del Renaixement fins a la segona meitat del segle xx. I aquella particular mirada, cinquanta anys després, podia tenir el seu propi espai en un museu valencià, tot convertint-se en motiu d'estudi i de recerca.