Sobre el descrèdit de la modernitat

Romà de la Calle, Francesc Pérez Moragón, ed.

Col·lecció: Oberta, 179

ISBN: 978-84-370-7774-1

Matèria: art, filosofia

Submatèries: teoria i ensenyament

Idioma: català

Any ed.: 2010

Aquest volum aplega les actes de les Jornades al voltant d'El descrèdit de la realitat de Joan Fuster. 50 anys desprès. Art, modernitat i descrèdit", celebrades el 2005 al (MuVIM), en col.laboració amb la Càtedra Joan Fuster de la Universitat de València. Es tractava d'estudiar el fet significatiu que justament l'any 1955 es publicara el primer assaig de Fuster, centrat en una temàtica artística que ocupava, en aquella conjuntura històrica de postguerra, determinades claus polèmiques entre el realisme i l'abstracció pictòrica. Les reflexions que el jove Fuster va desgranar llavors, entorn d'aquestes qüestions, zigzaguejaven hàbilment per la història de l'art, des del Renaixement fins a la segona meitat del segle xx. I aquella particular mirada, cinquanta anys després, podia tenir el seu propi espai en un museu valencià, tot convertint-se en motiu d'estudi i de recerca.

ÍNDEX

INTRODUCCIÓ, Romà de la Calle i Francesc Pérez Moragón

TEXT I CONTEXT, Josep Iborra

CONSIDERACIONS AL VOLTANT DELS MÈRITS I L’ACTUALITAT D’EL DESCRÈDIT DE LA REALITAT DE JOAN FUSTER, Romà de la Calle

NOTES SOBRES EL PENSAMENT ARTÍSTIC FUSTERIÀ, Joan Àngel Blasco Carrascosa

L’OVELLA DE GIOTTO I L’ART COM A DICCIÓ. PARADOXES FUSTERIANES SOBRE L’ART AUTÒNOM, Xavier Antich

JOAN FUSTER: EL DESCRÈDIT DELS ABSOLUTS, Joan Borja i Sanz

JOAN FUSTER, AMIC DE LES ARTS, Isidre Crespo

EDITAR ALS ANYS 50, Aina Moll

PERMANÈNCIA DEL DESCRÈDIT, Doro Balaguer

L’ART I ELS ANYS CINQUANTA, Josep Iborra

Calle, R. d. [Romà de la] & Pérez Moragón, F. [Francesc] (2010). Sobre el descrèdit de la modernitat. Universitat de València.

Calle, Romà de la y Pérez Moragón, Francesc. Sobre el descrèdit de la modernitat. Universitat de València, 2010.

CALLE, Romà de la y PÉREZ MORAGÓN, Francesc. Sobre el descrèdit de la modernitat. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7774-1.

Calle, Romà de la y Pérez Moragón, Francesc. Sobre el descrèdit de la modernitat. Valencia: Universitat de València; 2010. 180 p.