Rousseau. Llegir la «Professió de fe del vicari saboià»

Isabel Tamarit, Amparo Zacarés, Javier Gracia

Trad. del text filosòfic: Josep M. Saura Valldaura

Traducció: Joan Antoni Lluch

Col·lecció: Batxillerat

ISBN: 978-84-370-7604-1

Matèria: filosofia

Idioma: català

Any ed.: 2011

El text de Rousseau ens proposa una forma revolucionària d'entendre l'educació moral i religiosa, el progrés social i humà. Encara avui, la proposta rousseauniana genera discussions i crítiques que mereixen la nostra atenció. No podia ser de cap altra manera, ja que és necessari respondre a determinades preguntes: té sentit tornar a considerar el sentiment i la consciència com a guia de la nostra conducta moral? Pot dur-nos la religió natural a retrobar-nos amb el nostre ésser més autèntic i lliure? Es poden obviar en un pla educatiu les referències a l'educació moral i religiosa de l'individu? En quins termes s'ha de plantejar el discurs sobre la tolerància? El text que presentem obri inevitablement la nostra reflexió sobre aquestes qüestions.

Gracia, J. [Javier] & Lluch Fernàndez, J. A. [Joan Antoni] & Rousseau, J. J. [Jean Jacques] & Tamarit López, I. [Isabel] & Zacarés, A. [Amparo] (2011). Rousseau. Llegir la «Professió de fe del vicari saboià». Universitat de València.

Gracia, Javier y Lluch Fernàndez, Joan Antoni y Rousseau, Jean Jacques y Tamarit López, Isabel y Zacarés, Amparo. Rousseau. Llegir la «Professió de fe del vicari saboià». Universitat de València, 2011.

GRACIA, Javier y LLUCH FERNÀNDEZ, Joan Antoni y ROUSSEAU, Jean Jacques y TAMARIT LÓPEZ, Isabel y ZACARÉS, Amparo. Rousseau. Llegir la «Professió de fe del vicari saboià». Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-370-7604-1.

Gracia, Javier y Lluch Fernàndez, Joan Antoni y Rousseau, Jean Jacques y Tamarit López, Isabel y Zacarés, Amparo. Rousseau. Llegir la «Professió de fe del vicari saboià». Valencia: Universitat de València; 2011. 140 p.