Rosas en la arena: los relatos de Susan Glaspell

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2022

Format: 17 x 23,5 cm

Disponible en accés obert:

Tradicional i modernista, costumista i arriscada, complaent i feminista, l’obra de ficció de Susan Glaspell no s’ajusta a patrons senzills. Guanyadora d’un Premi Pulitzer de teatre, capdavantera de l’avantguarda teatral als Estats Units, escriptora de novel·les de prestigi reconegut, fins avui els seus relats continuen sent el secret millor guardat de la literatura nord-americana. Aquest volum presenta, per primera vegada en castellà, la faceta més desconeguda de l’autora, la seua narrativa breu, amb la traducció de vuit dels seus més de setanta relats, que ens revelen la seua varietat estilística i temàtica, i situen Susan Glaspell en un lloc preeminent de la imponent tradició de la narrativa breu estatunidenca, a la qual contribueix amb propostes socials, polítiques i artístiques arriscades.

Prefacio

PARTE I SUSAN GLASPELL: UNA VIDA PARA EL ARTE

CAPÍTULO 1 El Medio oeste americano y los orígenes pioneros de Susan Glaspell

CAPÍTULO 2 Susan Glaspell, una Nueva Mujer: de la Universidad de Drake al Des Moines Daily News

CAPÍTULO 3 Basado en hechos reales: el caso Hossack

CAPÍTULO 4 La tradición de la narrativa breve en Estados Unidos y los primeros relatos de Glaspell

CAPÍTULO 5 Lugares donde escribir: Chicago, Davenport, París

CAPÍTULO 6 Jig Cook, Greenwich Village y los Provincetown Players

CAPÍTULO 7 Delfos

CAPÍTULO 8 Escribir para vivir: ficción y teatro hasta el fin

CAPÍTULO 9 Glaspell y la crítica de su narrativa

CAPÍTULO 10 Relatos de una Nueva Mujer: introducción a los relatos seleccionados

PARTE II RELATOS DE SUSAN GLASPELL

Tom y Towser (1896)

La tragedia de su mente (1898)

La pensión del arte (1912)

El fin en Freeport (1916)

Un jurado de pares (1917)

Polen (1919)

El pastor infiel (1926)

Una rosa en la arena (1927)

Hernando Real, N. [Noelia] (2022). Rosas en la arena: los relatos de Susan Glaspell. Universitat de València.

Hernando Real, Noelia. Rosas en la arena: los relatos de Susan Glaspell. Universitat de València, 2022.

HERNANDO REAL, Noelia. Rosas en la arena: los relatos de Susan Glaspell. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-1118-048-1.

Hernando Real, Noelia. Rosas en la arena: los relatos de Susan Glaspell. Valencia: Universitat de València; 2022. 256 p.