Reyes y siervos y otros escritos sobre la servidumbre

Marc Bloch

Traducció: María del Rosario Pérez Peña

Col·lecció: Coeds. Editorial Universidad de Granada

ISBN: 978-84-370-6418-5

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Coeditor: Editorial Universidad de Granada

Any ed.: 2006

Format: 22 x 15,5 cm

Reyes y siervos va ser la tesi de doctorat de Marc Bloch. Va eixir a la llum en 1920, incompleta, ja que la Gran Guerra havia impedit a l'autor dur a terme el seu projecte inicial. Tal com està, es presenta com una reflexió sobre els serfs i la servitud. Té encara vigència una obra escrita fa quasi un segle? Dominique Barthélémy posa de manifest l'interès que té encara l'estudi que va fer Marc Bloch de la servitud a la regió parisenca dels Capets. El perfecte coneixement de les fonts, unit a una sensibilitat, un "humanisme" molt específic, fan sens dubte de l'autor un precursor de l'antropologia històrica com recordava Jacques Le Goff. Però quin interès pot tenir l'estudi de la servitud medieval a la regió parisenca per al coneixement d'altres regions, pròximes o llunyanes? Marc Bloch ofereix a l'historiador una profunda reflexió sobre el tema universal de l'explotació de l'home i brinda al seu lector un mètode per a investigar d'altres formes de dependència, d'altres relacions entre les persones, d'altres modes de coacció o de persuasió.

Bloch, M. [Marc] (2006). Reyes y siervos y otros escritos sobre la servidumbre. Universitat de València.

Bloch, Marc. Reyes y siervos y otros escritos sobre la servidumbre. Universitat de València, 2006.

BLOCH, Marc. Reyes y siervos y otros escritos sobre la servidumbre. Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-370-6418-5.

Bloch, Marc. Reyes y siervos y otros escritos sobre la servidumbre. Valencia: Universitat de València; 2006. 448 p.