Índex del llibre:

Reflexiones críticas sobre la poesía y sobre la pintura

Jean-Baptiste Du Bos

Traducció: Josep Monter

Col·lecció: Estètica&Crítica, 25

ISBN: 978-84-370-6842-8

Matèria: art, filosofia

Submatèries: teoria i ensenyament

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2007

Per a Du Bos, la finalitat específica de l'art és emocionar. Aquestes reflexions, fruit de més de deu anys de treball, van ser publicades per primera vegada el 1719 i constitueixen la seua exposició més treballada sobre la teoria de les arts.

Més enllà de les seves investigacions sobre temes històrics i polítics, i en altre horitzó intel.lectual bé distint, aquestes reflexions, publicades per primera vegada en 1719 i preparades des de deu anys abans, constitueixen la més cuidada exposició sobre la teoria de les arts feta per Jean-Baptiste Du Bos, per a qui la finalitat específica de l'art és emocionar. Aquesta obra, molt erudita, plena de sagacitat i d'esperit crític, és tot un exercici filosòfic ponderat que resulta encara més valuós quan es coneix el fet que el propi Du Bos mai va practicar les arts sobre els principis de les quals reflexiona. Encara així, el seu pensament estètic serà d'una influència considerable al llarg del Segle de les Llums. La caracterització d'aquestes reflexions com «crítiques» no és casual, sinó que obeïx pel cap alt radical del seu plantejament estètic.