Product Documents

Idioma: castellà, anglès

Any ed.: 2021

Format: 17 x 23,5 cm

The concerted efforts of three respected Santayana scholars have coalesced in this book that includes the transcription of the philosopher’s letters to Charles A. Loeser and to Albert von Westenholz. Daniel Pinkas discovered and analyzed them only recently and they are published here for the first time, in English and Spanish, translated by Daniel Moreno and presented by José Beltrán. The volume comprises the letters Santayana sent to his two friends over five long decades, spanning the nineteenth and twentieth century. This collection of epistolary writings constitutes a surprising mosaic-like jewel made up of a constellation of life episodes that pulsate in each and every letter and resonate suggestively in the echo-chamber of Santayana’s body of work. Pictures and books, persons and places, landscapes and voyages. So many comings and goings, so many departures and arrivals, crossing countries on trains and oceans on ships, staying in hotels and university residences, stopping off at memorable cafés, giving lectures here and there, reading and writing incessantly. By partaking, under the philosopher’s guidance, in the experience these pages offer, we will somehow make our own Santayana’s words at the end of these letters: ‘I saw things I shall never forget’.

Aquest volum recull la transcripció de les cartes del filòsof George Santayana a dos dels seus nombrosos amics, Charles A. Loeser i Albert von Westenholz, acabades de descobrir i analitzades per Daniel Pinkas, traduïdes al castellà per Daniel Moreno i presentades per José Beltrán, tres reconeguts estudiosos de l’autor. La correspondència epistolar que hi manté Santayana durant cinc llargues dècades, a cavall del segle XIX i el XX, constitueix una mena de mosaic sorprenent, un microcosmos de peces de vida que bateguen en cada missatge, en cada paraula, amb ressons molt suggeridors que ressonen en la resta de la seua obra. Quadres i llibres, persones i llocs, paisatges i passatges. Tantes anades i vingudes, tantes partides i arribades, travessant països amb trens i creuant continents amb vaixells, allotjant-se en hotels i residències universitàries, amb parades en cafès memorables, pronunciant conferències ací i allà, llegint i escrivint sense parar. D'alguna manera, en participar de l'experiència que ofereixen aquestes pàgines, guiats de la mà del filòsof, també podrem fer nostres les seues paraules: “Vaig veure coses que mai no oblidaré”.

Presentation
José Beltrán Llavador

Daniel Pinkas

Letters to Charles A. Loeser (1864-1928)
Cartas a Charles A. Loeser

Letters to Albert W. von Westenholz (1879-1939)
Cartas a Albert W. von Westenholz

Pinkas, D. [Daniel ] (ed.) (2021). Recently Discovered Letters of George Santayana. Cartas recién descubiertas de George Santayana. Universitat de València.

Pinkas, Daniel (ed.). Recently Discovered Letters of George Santayana. Cartas recién descubiertas de George Santayana. Universitat de València, 2021.

PINKAS, Daniel (ed.). Recently Discovered Letters of George Santayana. Cartas recién descubiertas de George Santayana. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9134-905-1.

Pinkas, Daniel (ed.). Recently Discovered Letters of George Santayana. Cartas recién descubiertas de George Santayana. Valencia: Universitat de València; 2021. 386 p.