¿Quién hay en el espejo?

Lo femenino en la filosofía contemporánea

Luisa Posada Kubissa

Col·lecció: Feminismos, 141

ISBN: 978-84-376-3993-2

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra

Any ed.: 2019

Tot reflex en l’espill és una distorsió. El reflex de la feminitat en l’espill del pensament és també una distorsió de la mirada androcèntrica. Això ha succeït en tota la tradició de pensament. Aquest llibre es pregunta, des d’una lectura més crítica que no complaent, com apareix allò femení en alguns discursos contemporanis. I, sense ànim d’exhaustivitat, entra en diàleg amb Hannah Arendt, Sarah Kofman, Michel Foucault, Pierre Bourdieu, Chantal Mouffe, Jacques Derrida, Gilles Lipovetsky, Paul B. Preuat i Rita Laura Segato. En aquest recorregut es fa una parada a manera d’"excursus" pel pensament de Lou Andreas-Salomé i pel de Judith Butler. Des d’una perspectiva feminista, es tracta de reflexionar sobre alguns discursos contemporanis quan "especulen" sobre allò femení, les dones i la diferència sexual. L’objectiu és revelar quines postures poden ser més conciliables amb l’òptica criticofeminista.

Posada Kubissa, L. [Luisa] (2019). ¿Quién hay en el espejo?. Lo femenino en la filosofía contemporánea. Universitat de València.

Posada Kubissa, Luisa. ¿Quién hay en el espejo?. Lo femenino en la filosofía contemporánea. Universitat de València, 2019.

POSADA KUBISSA, Luisa. ¿Quién hay en el espejo?. Lo femenino en la filosofía contemporánea. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-376-3993-2.

Posada Kubissa, Luisa. ¿Quién hay en el espejo?. Lo femenino en la filosofía contemporánea. Valencia: Universitat de València; 2019. 288 p.