Proposta de digitalització del patrimoni turístic immaterial de Cullera

Creació del Museu Etnològic de Cullera

Neus Cerveró Sanfèlix

Col·lecció: Estudios y Documentos de Desarrollo Local, 41

ISBN: 978-84-1118-298-0

Matèria: geografia

Idioma: català

Any ed.: 2024

Format: 21 x 29,7 cm

Disponible en accés obert:

La consciència global sobre la importància que té el patrimoni immaterial per al turisme està en constant creixement; actualment, la societat cerca l’autenticitat dels territoris davant les múltiples imitacions. És per això que sorgeix la necessitat de poder oferir els recursos intangibles d’una forma continuada tant als turistes com als mateixos residents, i així, fomentar el sentiment de pertinença. D’aquesta manera, i a causa de la reduïda pràctica d’aquest tipus d’accions, es fa una proposta per a dur a terme la digitalització d’aquests recursos turístics immaterials mitjançant diversos processos, aplicada concretament al cas de Cullera.

1.Introducció

2.Objectius i hipòtesi

2.1. Objectius generals i específics

2.2. Hipòtesi

3.Marc teòric

3.1. El patrimoni immaterial en la societat actual com a element identitari dels territoris

3.2. El patrimoni turístic immaterial, part fonamental en el desenvolupament sostenible del turisme

3.3. La digitalització i la gestió intel·ligent del patrimoni

4.Metodologia

5.Marc geogràfic del treball: el municipi de Cullera

6.Digitalització del patrimoni immaterial: Avantatges i inconvenients per alturisme a partir de la digitalització dels recursos patrimonials a Cullera

7.Benchmarking sobre la digitalització de recursos turístics patrimonials: eines i usos

8.Proposta de digitalització dels recursos / patrimoni immaterials de Cullera mitjançant un procés de sonorització, representació i gamificació

8.1. Explicació de la proposta: Museu etnològic de Cullera

8.2. Resultats sobre el recull d’alguns recursos digitalitzats basats en el patrimoni immaterial de Cullera

9.Conclusions

Cerveró Sanfèlix, N. [Neus] (2024). Proposta de digitalització del patrimoni turístic immaterial de Cullera. Creació del Museu Etnològic de Cullera. Universitat de València.

Cerveró Sanfèlix, Neus. Proposta de digitalització del patrimoni turístic immaterial de Cullera. Creació del Museu Etnològic de Cullera. Universitat de València, 2024.

CERVERÓ SANFÈLIX, Neus. Proposta de digitalització del patrimoni turístic immaterial de Cullera. Creació del Museu Etnològic de Cullera. Valencia: Universitat de València, 2024. ISBN 978-84-1118-298-0.

Cerveró Sanfèlix, Neus. Proposta de digitalització del patrimoni turístic immaterial de Cullera. Creació del Museu Etnològic de Cullera. Valencia: Universitat de València; 2024. 72 p.