Cristóbal Zaragoza Fernández, Francisco Villalba Ferrer eds.

Col·lecció: Educació. Laboratori de Materials, 90

ISBN: 978-84-1118-109-9

Matèria: medicina

Any ed.: 2023

Format: 21 x 29,7 cm

D’una manera molt sintètica, però amb abundant material gràfic de suport i una extensa bibliografia, s’analitzen les patologies quirúrgiques estudiades en l’especialitat de Cirurgia General i de l’Aparell Digestiu del Grau de Medicina que amb més freqüència són motiu de consulta en les unitats o els serveis d’urgències del medi intra- o extrahospitalari. Aquesta obra, en la qual s’ha evitat caure en l’academicisme, intenta transmetre coneixements quirúrgics aplicables en la pràctica quirúrgica diària amb l’objectiu de ser útil tant per a l’estudiantat com per al personal quirúrgic de l’especialitat, sobretot en els moments decisius en què el o la professional ha d’actuar amb rapidesa, eficàcia, eficiència i efectivitat.

Prólogo

1. Manejo del shock séptico e hipovolémico, Germán Eleuterio Cerveró

2. Abdomen agudo. Diagnóstico diferencial, Germán Eleuterio Cerveró

3. Perforación de víscera hueca, Guillermo Valderas Cortés y Francisco Villalba Ferrer

4. Dehiscencias anastomóticas, Celia Báez de Burgos y María José García Coret

5. Hemorragia digestiva alta, Andrés Montaner Sanchis

6. Hemorragia digestiva baja, Andrés Montaner Sanchis

7. Obstrucción intestinal, Andrés Montaner Sanchis

8. Diverticulitis aguda, Celia Báez de Burgos y María José García Coret

9. Colecistitis aguda, Jorge Tárraga Soriano y Marta Diranzo García

10. Colangitis aguda, Jorge Tárraga Soriano y Marta Diranzo García

11. Pancreatitis aguda y su manejo en urgencias, Xaviera Hernández Ramos

12. Apendicitis aguda, Miriam Tomé Jiménez

13. Isquemia mesentérica aguda, Xaviera Hernández Ramos

14. Enfermedad inflamatoria intestinal, Alberto Ríos Aguado

15. Abscesos intraabdominales, Jorge Tárraga Soriano y Marta Diranzo García

16. Patología urgente de la pared abdominal, Cintia Cifre Martínez

17. Patología anorrectal aguda, María Moragues Casanova, Carolina Martínez Pérez y Antonio Salvador Martínez

18. Patología esofágica urgente, Alberto Ríos Aguado

19. Traumatismo abdominal, Guillermo Valderas Cortés y Cristóbal Zaragoza Fernández

20. Cirugía de control de daños. Síndrome compartimental, Celia Báez de Burgos

21. Complicaciones postquirúrgicas menores, Miriam Tomé Jiménez

22. Urgencias de la mama, Miriam Tomé Jiménez

23. Traumatismo torácico, Sebastián Lascano Manco

24. Complicaciones urgentes post-cirugía de tiroides y paratiroides, María Moragues Casanova y Francisco Villalba Ferrer

25. Miscelánea de patología menor, María Moragues Casanova y Cristóbal Zaragoza Fernández

26. Neumotórax, Sebastián Lascano Manco

27. Mediastinitis necrotizante descendente (MND), Silvia María West Portillo

28. Patología vascular urgente, Germán Eleuterio Cerveró

29. Endoscopia en patología quirúrgica aguda, María Ramón-Baviera Martínez y Raquel Santofima Chordá

30. Radiología intervencionista en patología abdominal quirúrgica aguda, Cintia Cifre Martínez

31. Antibioterapia empírica en cirugía de urgencias, Jorge Tárraga Soriano y Marta Diranzo García

32. Profilaxis tromboembólica en el paciente quirúrgico, Xaviera Hernández Ramos

33. Actitud ante el paciente quirúrgico antiagregado y anticoagulado, Xaviera Hernández

Zaragoza Fernández, C. [Cristóbal] & Villalba Ferrer, F. [Francisco ] (eds.) (2023). Procedimientos diagnósticos y terapéuticos de urgencia en cirugía general y del aparato digestivo. Universitat de València.

Zaragoza Fernández, Cristóbal y Villalba Ferrer, Francisco (eds.). Procedimientos diagnósticos y terapéuticos de urgencia en cirugía general y del aparato digestivo. Universitat de València, 2023.

ZARAGOZA FERNÁNDEZ, Cristóbal y VILLALBA FERRER, Francisco (eds.). Procedimientos diagnósticos y terapéuticos de urgencia en cirugía general y del aparato digestivo. Valencia: Universitat de València, 2023. ISBN 978-84-1118-109-9.

Zaragoza Fernández, Cristóbal y Villalba Ferrer, Francisco (eds.). Procedimientos diagnósticos y terapéuticos de urgencia en cirugía general y del aparato digestivo. Valencia: Universitat de València; 2023. 360 p.