Índex del llibre:

Fitxa Llibre:

Primeros pasos en un laboratorio de dermofarmacia y productos cosméticos

Una guía práctica sobre seguridad y efectividad de formulaciones tópicas

Sergio del Río, Verena Santer, César E. Serna, Alicia López, Virginia Merino

Col·lecció: Educació. Laboratori de Materials, 80

ISBN: 978-84-9134-499-5

Matèria: ciències, medicina

Submatèries: química

Any ed.: 2019

Format: 21 x 29,7 cm.

Pàgines: 94

El lector podrà trobar, al llarg d'aquestes pàgines, una guia pràctica d'utilitat per a l'estudiant que vulga iniciar-se en un laboratori cosmètic, ja que s’hi mostren, de manera clara i mitjançant l'ús d'exemples pràctics, tots els elements que cal considerar a l'hora d'avaluar l'efectivitat i seguretat d'un producte cosmètic o dermofarmacèutic. L'augment massiu de nous productes cosmètics comporta l'exigència de garanties sobre el producte acabat. Aquestes garanties sanitàries inclouen: bones pràctiques de fabricació, qualitat dels ingredients utilitzats i composició, etiquetatge i publicitat, avaluació de la seguretat, notificació al Portal Europeu de Notificació de Productes Cosmètics, expedient d'informació sobre el producte, gestió d'efectes no desitjats i obligació d'informar sobre els riscos per a la salut humana. Tot això ha donat lloc a l'aparició de la dermofarmàcia, que es defineix com la branca de la farmàcia que estudia, fabrica i expèn productes de cosmètica no relacionats amb patologies. El present volum inclou capítols que tracten d'algunes d'aquestes garanties sanitàries i mostrarem com poder abordar-les des del laboratori de dermofarmàcia i productes cosmètics.