Políticas de igualdad en España y en Europa

María Bustelo, Emanuela Lombardo, eds.

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2396-2

Matèria: estudis feministes, sociologia i política

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2007

Quin és el «significat» de la igualtat de gènere? Com s'emmarca el «problema» de la desigualtat de gènere en les polítiques públiques? Quines «solucions» s'hi donen? Aquest llibre tracta de contestar a aquestes preguntes a través d'una anàlisi dels «marcs interpretatius» de les polítiques d'igualtat a Espanya i a Europa.

Quin és el «significat» de la igualtat de gènere? Com s'emmarca el «problema» de la desigualtat de gènere en les polítiques públiques? Quines «solucions» es donen a això? Aquest llibre tracta de contestar a aquestes preguntes a través d'una anàlisi dels "marcs interpretatius" de les polítiques d'igualtat a Espanya i a Europa. Els temes tractats són la conciliació de la vida familiar i laboral, la violència de gènere, la desigualtat de gènere en la política i els drets de lesbianes i gais. La nostra pregunta, benèvolament provocadora per a totes les persones interessades en polítiques d'igualtat és: " Què hi ha sota de la catifa de les polítiques d'igualtat? ". Aquesta qüestió ens porta a reflexionar més detingudament sobre la manera en la qual s'emmarquen les polítiques d'igualtat, amb la idea de la qual unes polítiques de gènere més conscients dels seus propis límits i prejudicis estaran conseqüentment més disposades a la millora contínua i a la superació de les seves pròpies debilitats, i per tant, seran més eficaços en la promoció de la igualtat entre dones i homes.