Políticas de igualdad en España y en Europa

María Bustelo, Emanuela Lombardo, eds.

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2396-2

Matèria: estudis feministes, sociologia i política

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2007

Quin és el «significat» de la igualtat de gènere? Com s'emmarca el «problema» de la desigualtat de gènere en les polítiques públiques? Quines «solucions» es donen a això? Aquest llibre tracta de contestar a aquestes preguntes a través d'una anàlisi dels "marcs interpretatius" de les polítiques d'igualtat a Espanya i a Europa. Els temes tractats són la conciliació de la vida familiar i laboral, la violència de gènere, la desigualtat de gènere en la política i els drets de lesbianes i gais. La nostra pregunta, benèvolament provocadora per a totes les persones interessades en polítiques d'igualtat és: " Què hi ha sota de la catifa de les polítiques d'igualtat? ". Aquesta qüestió ens porta a reflexionar més detingudament sobre la manera en la qual s'emmarquen les polítiques d'igualtat, amb la idea de la qual unes polítiques de gènere més conscients dels seus propis límits i prejudicis estaran conseqüentment més disposades a la millora contínua i a la superació de les seves pròpies debilitats, i per tant, seran més eficaços en la promoció de la igualtat entre dones i homes.

Bustelo, M. [María] & Lombardo, E. [Emanuela] (2007). Políticas de igualdad en España y en Europa. Universitat de València.

Bustelo, María y Lombardo, Emanuela. Políticas de igualdad en España y en Europa. Universitat de València, 2007.

BUSTELO, María y LOMBARDO, Emanuela. Políticas de igualdad en España y en Europa. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-376-2396-2.

Bustelo, María y Lombardo, Emanuela. Políticas de igualdad en España y en Europa. Valencia: Universitat de València; 2007. 216 p.