Poesía, teatro y juego cortesano

Papeles inéditos del Marqués de Villatorcas

José Luis Canet, Amparo Felipo, Pasqual Mas, Evangelina Rodríguez, Francisco Javier Vellón

Col·lecció: Parnaseo, 27

ISBN: 978-84-370-9981-1

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2016

Format: 17 x 23,5 cm

Aquest volum inclou una sèrie de textos inèdits reunits per José de Castellví, marquès de Villatorcas i procedents de l'Arxiu Històric Nacional. Editats i àmpliament estudiats, suposen una valuosa aportació per al coneixement de l'activitat literària i teatral de la noblesa valenciana de la fi del segle XVII entre el declivi del barroc i el saber preil·lustrat. Poemes, justes, vexacions acadèmiques i, fins i tot, una extensa composició postridentina atribuïble a Calderón de la Barca, acompanyats de peces teatrals (un acte sacramental en el qual el mite prometeic s'interpreta en una densa intertextualitat teològica o un popular ball entremès) i un més que curiós "Libro de los oráculos de Urganda" evidencien l'ocàs d'una noblesa foral que pugnava per mantenir el seu prestigi i poder en termes d'una cultura erudita, teatral i de joc cortesana.

Canet Vallés, J. L. [Josep Lluís] & Felipo Orts, A. [Amparo] & Mas, P. [Pasqual] & Rodríguez Cuadros, E. [Evangelina] & Vellón, F. J. [Francisco Javier] (2016). Poesía, teatro y juego cortesano. Papeles inéditos del Marqués de Villatorcas. Universitat de València.

Canet Vallés, Josep Lluís y Felipo Orts, Amparo y Mas, Pasqual y Rodríguez Cuadros, Evangelina y Vellón, Francisco Javier. Poesía, teatro y juego cortesano. Papeles inéditos del Marqués de Villatorcas. Universitat de València, 2016.

CANET VALLÉS, Josep Lluís y FELIPO ORTS, Amparo y MAS, Pasqual y RODRÍGUEZ CUADROS, Evangelina y VELLÓN, Francisco Javier. Poesía, teatro y juego cortesano. Papeles inéditos del Marqués de Villatorcas. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 978-84-370-9981-1.

Canet Vallés, Josep Lluís y Felipo Orts, Amparo y Mas, Pasqual y Rodríguez Cuadros, Evangelina y Vellón, Francisco Javier. Poesía, teatro y juego cortesano. Papeles inéditos del Marqués de Villatorcas. Valencia: Universitat de València; 2016. 468 p.