Planificación y patrimonio territorial como instrumentos para otro desarrollo

AA.DD.

ISBN: 978-84-370-9852-4

Matèria: geografia

Any ed.: 2015

Enquadernació: cartoné

L'objectiu d'aquest llibre és obrir un debat al voltant del paper i el valor del patrimoni i de la planificació territorial com a instruments per poder avançar cap a un altre model de desenvolupament, ambientalment més sostenible i territorialment més cohesionat. El volum també planteja la necessitat de trobar noves vies d'actuació per a realitzar una adequada planificació territorial futura.

L'objectiu d'aquest llibre és obrir un debat al voltant del paper i el valor del patrimoni i de la planificació territorial com a instruments per avançar cap a un altre model de desenvolupament, ambientalment més sostenible i territorialment més cohesionat. Des de la perspectiva socioeconòmica cal fer front a un canvi d'època, en el que els reptes socials, econòmics, energètics i ambientals requereixen de noves respostes locals, regionals, estatals i mundials. El llibre planteja diverses problemàtiques derivades d'aquests aspectes, i la necessitat de trobar noves vies d'actuació per tal de definir i aprofundir en nous objectius i visions per a cada territori, i realitzar una adequada planificació territorial amb la mirada posada en els horitzons del 2020 i del 2050 que, unida a un bon govern, permeten mantenir els nivells de benestar de tota la població mundial.