Carta y breve compendio. Exhortación o información de buena y sana doctrina

Pedro de Chinchilla

Introducció, edició i notes de David Nogales Rincón

Col·lecció: Parnaseo, 32

ISBN: 978-84-9134-226-7

Matèria: filologia

Submatèries: filologia espanyola

Any ed.: 2017

Format: 17 x 23,5 cm

La Carta y breve compendio (1466), dirigida a Rodrigo Alfonso, IV comte de Benavente, i la Exhortación o información de buena y sana doctrina (1467), dirigida al rei nen Alfonso XII de Castella (1465-1468), redactades pel lletrat vinculat a la casa del comte de Benavente, Pedro de Chinchilla, conservades en l'actualitat a la Biblioteca de Menéndez Pelayo de Santander (M-88), són dues bones mostres de la literatura d’espills de prínceps en la tardor de l'Edat Mitjana. Escrits en el context de la guerra civil entre Enric IV de Castella (1454-1474) i el seu germà Alfons XII, tots dos escrits constitueixen un bon exemple de les relacions entre poder i cultura a la fi de l'edat mitjana. També són un excel·lent testimoni de les percepcions que l'home del quatre-cents tenia sobre allò polític i de les estratègies dirigides a assegurar el govern durador en un context d'inestabilitat política.

Chichilla, P. d. [Pedro de] (2017). Carta y breve compendio. Exhortación o información de buena y sana doctrina. Universitat de València.

Chichilla, Pedro de. Carta y breve compendio. Exhortación o información de buena y sana doctrina. Universitat de València, 2017.

CHICHILLA, Pedro de. Carta y breve compendio. Exhortación o información de buena y sana doctrina. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-9134-226-7.

Chichilla, Pedro de. Carta y breve compendio. Exhortación o información de buena y sana doctrina. Valencia: Universitat de València; 2017. 316 p.