Product Documents

Ester Alba Pagán, Ana Mª Botella Nicolás, David Quixal Santos coords.

ISBN: 978-84-9133-430-9

Matèria: sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 2021

Enquadernació: cartoné

Format: 15,5 x 23 cm

Les jornades celebrades en les universitats estacionals de Bunyol, Aiora i Sagunt, punt de trobada de docents, professionals, estudiants i ciutadans d’aquests territoris i els seus voltants, aborden temes tan diversos com el patrimoni cultural, la música com a vehicle d’expressió o la cultura de la mel. La Universitat de València, fidel al seu compromís amb el territori i la societat local valenciana, impulsa aquestes accions acadèmiques lligades a la formació, la investigació i la transferència del coneixement, que ara s’apleguen en aquest volum.

Presentació

La Diputació amb la Universitat al territori

Coneixement i proximitat per a la cohesió social

Universitat Estacional de Buñol

EL PATRIMONI CULTURAL: LA MÚSICA COM A VEHICLE D’EXPRESSIÓ I D’EMOCIONS

Estudios tradición y floklore. El caso de la música tradicional valenciana

Patrimonio musical y paisaje sonoro de Buñol. De lo local a la proyección internacional

Las bandas de música en la democratización de la cultura musical en el siglo XIX y principios del XX en Buñol

Las escuelas de educandos de las sociedades musicales valencianas: el Centro Instructivo Musical “La armónica”

“Buñol punto y aparte”: la voluntad de un pueblo de abrirse al mundo a través de la música

El paisaje sonoro como expresión emocional y cultural, un viaje por la cartografía sonora de Buñol

Compositores buñolenses del siglo XX: legado artístico e influencia en la educación musical

El paradigma de Buñol y la música: transferencia y difusión

Universitat Estacional de Sagunt

PATRIMONI DE LA HUMANITAT: CLAUS DE LA GESTIÓ DEL PATRIMONI

La propuesta de rutas culturales como gestión del patrimonio: el caso de Sagunt

Innovación social y patrimonio: estrategia de co-creación para la puesta en valor del patrimonio material e inmaterial de un territorio

Análisis valorativo de los modelos de gestión de patrimonio en la UNESCO

Universitat Estacional d’Ayora

LA CULTURA DE LA MEL: PASAT, PRESENT I FUTUR

Un “dulce” recorrido por la historia de la miel y de la apicultura en el Mediterráneo Antiguo

Las otras almazaras. Los lagares de cera durante la Edad Media

“El primer corte de la miel de Ayora”. Evento gastronómico con valor

La tradición apícola en Ayora

Alba Pagán, E. [Ester] & Botella Nicolás, A. M. [Ana Mª] & Quixal Santos David (coords.)(coords.) (2021). Patrimoni cultural, territori, Universitat. Les Universitats Estacionals en 2020. Universitat de València.

Alba Pagán, Ester y Botella Nicolás, Ana Mª y Quixal Santos David (coords.). Patrimoni cultural, territori, Universitat. Les Universitats Estacionals en 2020. Universitat de València, 2021.

ALBA PAGÁN, Ester y BOTELLA NICOLÁS, Ana Mª y QUIXAL SANTOS DAVID (COORDS.). Patrimoni cultural, territori, Universitat. Les Universitats Estacionals en 2020. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9133-430-9.

Alba Pagán, Ester y Botella Nicolás, Ana Mª y Quixal Santos David (coords.). Patrimoni cultural, territori, Universitat. Les Universitats Estacionals en 2020. Valencia: Universitat de València; 2021. 166 p.