Parc Natural de la Serra Gelada

Les llums de l'abisme

Jaume Fuster, Francesc Xavier Llorca, Vicenç Mª Roselló, Carolina Frías, Joan Piera

ISBN: 978-84-9133-140-7

Matèria: ciències, geografia

Submatèries: biologia

Idioma: català

Any ed.: 2018

Enquadernació: cartoné

Parc Natural de la Serra Gelada, les llums i l’abisme és una publicació que ens convida a descobrir aquest singular espai natural marítim i terrestre del litoral alacantí, des d’una mirada geològica i biològica, però també històrica, artística i cultural, com una perfecta sinergia entre diferents autors especialitzats. Un recorregut fotogràfic amb imatges encisadores de gran qualitat visual i exhaustives descripcions i reflexions que ens guiaran per aquest paisatge màgic. Abruptes penya-segats que s’alcen quasi verticals des del nivell del mar, per a després descendir suaument cap a les terres de Benidorm i Alfàs del Pi a la Marina Baixa, entre innombrables galeries, forats, coves, avencs i túnels, originats per la dissolució càrstica i l’erosió marina. Enclavament estratègic per a la pesca i la vigilància marítima però també com a refugi i trinxera, que ha estat testimoni de nombroses històries de corsaris, contrabandistes i carrabiners, que han deixat petjada en la seua toponímia. Un llibre que destaca el gran valor ecològic i ambiental d’aquest entorn, que conté la duna fòssil penjant més alta del Mediterrani i una gran diversitat d’ecosistemes, tan terrestres com marins, vitals per a la conservació del nostre patrimoni natural.

Fuster, J. [Jaume] & Llorca, F. X. [Francesc Xavier] & Roselló, V. M. [Vicenç Mª] & Frías, C. [Carolina] & Piera, J. [Joan] (2018). Parc Natural de la Serra Gelada. Les llums de l'abisme. Universitat de València.

Fuster, Jaume y Llorca, Francesc Xavier y Roselló, Vicenç Mª y Frías, Carolina y Piera, Joan. Parc Natural de la Serra Gelada. Les llums de l'abisme. Universitat de València, 2018.

FUSTER, Jaume y LLORCA, Francesc Xavier y ROSELLÓ, Vicenç Mª y FRÍAS, Carolina y PIERA, Joan. Parc Natural de la Serra Gelada. Les llums de l'abisme. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9133-140-7.

Fuster, Jaume y Llorca, Francesc Xavier y Roselló, Vicenç Mª y Frías, Carolina y Piera, Joan. Parc Natural de la Serra Gelada. Les llums de l'abisme. Valencia: Universitat de València; 2018. 128 p.