Origen i història del lèxic català

Germà Colón Domènech

Col·lecció: Biblioteca Sanchis Guarner

ISBN: 978-84-9883-680-6

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2014

Aquest llibre és un passeig pels mots catalans i pretén exposar de manera clara i entenedora la procedència d'un bon nombre de paraules que no sempre han estat prou ben conegudes i valorades. A partir d'exemples basats en la documentació i fent servir fonts bibliogràfiques diverses, Germà Colón s'endinsa en l'etimologia i la història de les 183 entrades que conformen el volum

Aquest llibre és un passeig pels mots catalans i pretén exposar de manera clara i entenedora la procedència d'un bon nombre de paraules que no sempre han estat prou ben conegudes i valorades. A partir d'exemples basats en la documentació i fent servir fonts bibliogràfiques diverses, l'autor s'endinsa en l'etimologia i la història de les 183 entrades que conformen el volum. Germà Colón Domènech, de Castelló de la Plana, ha estat durant molts anys catedràtic de Filologia Romànica de la Universitat de Basilea i ha publicat diversos llibres i articles sobre la seua especialitat. Ha rebut diverses distincions, com ara el doctorat honoris causa de les universitats següents: Autònoma de Barcelona, València, Alacant, Jaume I de Castelló i Complutense de Madrid.