Organización de gobiernos y mercados

Análisis de casos desde la Nueva Economía Institucional

Fernando Toboso, Xosé Carlos Arias, eds.

Col·lecció: Oberta, 127

ISBN: 978-84-370-6400-0

Matèria: economia, sociologia i política

Coeditor: Universidade de Vigo

Any ed.: 2006

Format: 16,5 x 23 cm.

La configuració institucional importa. A partir de l'estudi de casos concrets d'arreu del món, aquest llibre col·lectiu aborda els aspectes relacionats amb l'organització de les tasques de govern i dels mercats que són factors clau per a explicar tant el desenvolupament econòmic i social d'alguns països com la decadència, la pobresa i les desigualtats d'altres.

Altres formats:

eBook

La configuració institucional importa. Aquesta ha estat una de les expressions que, des de la dècada dels noranta, més han prodigat economistes teòrics, assessors econòmics i decisors polítics. Els aspectes relacionats amb l'organització d'uns o d'altres governs i mercats constitueixen factors clau per a explicar tant el desenvolupament econòmic i social aconseguit per uns països com la decadència, la pobresa i les desigualtats que caracteritzen a d'altres. A partir d'una perspectiva econòmica innovadora, la de la Nova Economia Institucional, en aquest llibre s'estudien algunes situacions organitzatives concretes en països com Espanya, Regne Unit, França, Argentina, Colòmbia o Costa Rica. I es fa abastant una pluralitat de temes, des dels canvis institucionals produïts a Espanya després de la transició democràtica, fins a les fórmules organitzatives utilitzades pels ajuntaments francesos per a l'abastiment d'aigua potable, passant per l'organització del sistema d'assistència social al Regne Unit, les reformes dels ports colombians o l'organització del sector elèctric a Argentina, entre altres. Es tracta, doncs, de treballs aplicats que han estat elaborats amb el desig que puguen resultar útils com a font d'aprenentatge i de reflexió a tots aquells que sempre han intuït que la clau dels bons resultats socioeconòmics rau en els aspectes organitzatius, formals i informals.