Índex del llibre:

Ordinacions de la Casa i Cort de Pere el Ceremoniós

Francisco M. Gimeno, Daniel Gozalbo, Josep Trenchs, eds.

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 39

ISBN: 978-84-370-7397-2

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Any ed.: 2009

Recull íntegre del text Ordinacions fetes per lo molt alt senyor en Pere terç, rey d'Aragó de 1344, amb les quals es regulava el funcionament de tots els oficials reials, i el protocol de la coronació utilitzant l'original del segle XIV. Conté la identificació de les correccions i esmenes efectuades pel rei i un estudi introductori on es reconstrueix la història completa del manuscrit.

L'any 1344 es promulgaven les Ordinacions fetes per lo molt alt senyor en Pere terç, rey d'Aragó, amb les quals es regulava el funcionament de tots els oficials reials. En realitat es tractava de la traducció catalana de les Leges palatinae, que el mateix monarca va revisar i corregir. Al segle XVIII, el manuscrit s'envià des de l'Arxiu Reial de Barcelona a la cort de Madrid, i restà desaparegut fins que fou localitzat, ja al segle XX, en la Universitat de València. Fins ara, les úniques edicions modernes s'havien fet a partir d'una còpia del Set-cents. Afortunadament, l'edició que ara es publica recull íntegre el text de les Ordinacions i el protocol de la coronació utilitzant l'original del segle XIV, amb la identificació de les correccions i esmenes efectuades pel rei i un estudi introductori on es reconstrueix la història completa del manuscrit.