Nuevas guerras, vieja propaganda (de Vietnam a Irak)

Alejandro Pizarroso Quintero

Col·lecció: Frónesis

ISBN: 978-84-376-2270-5

Matèria: sociologia i política

Coeditor: Ediciones Càtedra

Any ed.: 2006

Format: 13,5 x 21 cm

Aquesta obra pretén reunir els conflictes amb més projecció mediàtica des del final de la Guerra Freda, sobretot aquells en què Estats Units està implicat directament. Pretén desentranyar els processos de manipulació de la informació, de desinformació i de propaganda que acompanyen els conflictes armats. Cerca en aquestes guerres els models i formes de la més moderna propaganda, els quals en realitat no difereixen tant del que molts anomenen "vella propaganda". Intenta descriure i analitzar les tècniques de manipulació de l'opinió pública i el maneig intel·ligent de la comunicació. Ens sorprendria comprovar com podem ser enganyats una vegada i una altra amb la més absoluta impunitat des de la guerra del Golf de 1991 i els seus antecedents des del punt de vista de la comunicació (Vietnam, Malvines, Grenada i Panamà), fins a la guerra de resistència a l'ocupació a Iraq, passant pels conflictes de l'ex Iugoslàvia en la dècada dels noranta, així com per alguns significatius conflictes africans, naturalment pel terrorisme, els grans atemptats, la guerra d'Afganistan, sense oblidar el conflicte palestino-israelià (sobretot la segona Intifada).

Pizarroso Quintero, A. [Alejandro] (2006). Nuevas guerras, vieja propaganda (de Vietnam a Irak). Universitat de València.

Pizarroso Quintero, Alejandro. Nuevas guerras, vieja propaganda (de Vietnam a Irak). Universitat de València, 2006.

PIZARROSO QUINTERO, Alejandro. Nuevas guerras, vieja propaganda (de Vietnam a Irak). Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-376-2270-5.

Pizarroso Quintero, Alejandro. Nuevas guerras, vieja propaganda (de Vietnam a Irak). Valencia: Universitat de València; 2006. 550 p.