Fitxa Llibre:

Matèria: filologia

Any ed.: 2019

Pàgines: 60

Exemple clar d’un text realista que pretén recuperar la memòria històrica dels temps de la transició, tan importants per a la política espanyola, mostrant algunes característiques de les relacions personals en aquella època. El personatge central és falsament acusat d’un delicte, pel que haurà de romandre amagat. Des del seu amagatall mescla els seus records amb la realitat política del moment centrada en la ciutat de València.

Ambientada en els anys de la transició política espanyola, aquesta obra presenta una situació típica de l’època en la qual el personatge central és falsament acusat d’un delicte, pel que haurà de romandre amagat. Des del seu amagatall, aquest i altre personatge mesclen els seus records, especialment les seues primeres trobades a l’escola, amb la realitat política del moment centrada en la ciutat de València i més concretament en el barri del Cabanyal, al voltant de 1982, poc després de les primeres eleccions democràtiques. “Nadie puso la zancadilla a Román Hurtado” va ser originalment escrita en 1984 i revisada pels seus autors en 2017 per a aquesta publicació. Exemple clar d’un text realista que pretén recuperar, en certa manera, la memòria històrica d’eixos moments tan importants per a la política espanyola i que, al mateix temps, mostra algunes característiques de les relacions personals en l’època de la transició.