Morfologia i fonologia catalana i romànica

Estudis diacrònics

Max W. Wheeler

ISBN: 978-84-8415-993-3

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2007

En aquest volum es recullen vuit articles sobre morfologia històrica catalana i romànica, publicats inicialment en català o traduïts ara per l'autor i apareguts en diverses revistes i actes de congressos. Se n'hi afegeix un de nou centrat en la fonologia diacrònica del català preliterari. El gruix del recull, el formen una sèrie de set articles (capítols 2-8) que desenvolupen una anàlisi i interpretació de l'evolució divergent de la flexió verbal catalana, la qual s'emmarca en el context de l'evolució romànica.