Miradas y encuentros entre las orillas del Mediterráneo

Actas de las I Jornadas Mediterráneas sobre Inmigración de la Universitat de València

Joan M. Senent Sánchez, Paz Villar Hernández, eds.

ISBN: 978-84-370-6543-4

Matèria: sociologia i política

Any ed.: 2006

Des de fa uns anys, els centres escolars espanyols estan obrint les seues portes a la "immigració". L'arribada d'alumnes procedents d'altres països ha plantejat i continua plantejant als professionals de l'educació diferents interrogants. De com mirem i com ens posicionem davant del fenomen migratori, dependrà en gran manera el que aquestes dubtes desemboquen en temors i conflictes o, al contrari, convergisquen en la busca de noves maneres d'entendre l'educació, la societat i, per tant, la política i el criteri del més just. Enriquir la nostra mirada i afavorir un posicionament crític davant d'aquesta nova realitat social és, sens dubte, un dels objectius principals d'aqueste llibre.
El llibre Miradas y encuentros entre las orillas del Mediterráneo arreplega les ponències realitzades en les I Jornades Mediterrànies sobre Immigració que es van realitzar en la Facultat de Filosofia i Ciències de l´Educació de la Universitat de València el 2 i 3 de novembre del 2005. El llibre es distribuïx en quatre seccions en què s'analitza des de diverses disciplines acadèmiques el fenomen de la immigració des de països del denominat "xicotet Magrib", (El Marroc, Tunis i Algèria), a Espanya i França. Els articles es distribuïxen en quatre blocs temàtics: Immigració magribina a Europa: la construcció social d'un problema; La immigració a Espanya i a França: aspectes concrets; Trajectòria sociopolítica dels països del Magrib i Experiències educatives interculturals.

Una mirada més enllà del nostre territori que s'endinsa en l'anàlisi de les situacions educatives i en les necessitats d'intervenció que es plantegen en altres llocs de la terra, amb una connexió evident amb el context valencià i espanyol. La necessitat de la formació intercultural dels educadors socials és un dels objectius que se'n deriven d'aquest projecte.