Minorías, inmigración y democracia en Europa

Una lectura multicultural de los derechos humanos

Eduardo J. Ruiz Vieytez

Col·lecció: Drets Humans

ISBN: 978-84-370-6535-9

Matèria: dret

Coeditor: Editorial Tirant lo Blanch

Any ed.: 2006

La gestió democràtica de la diversitat identitària i cultural constitueix l'assignatura política pendent de les societats europees actuals. Aquest treball cerca cridar l'atenció sobre l'articulació en l'espai públic de les minories tradicionals i les resultants de processos recents d'immigració. A partir d'una aproximació històrica, conceptual i jurídica, es proposa una reflexió sobre les societats actuals com a espais multiculturals i la necessitat revisar les estructures públiques que estan aferrades a les identitats dominants. En particular, es defensa la conveniència d'incorporar la realitat multicultural de la immigració al discurs tradicional de la protecció de minories. Per a això es fa necessari revisar críticament la idea de minoria i realitzar una nova lectura dels drets humans des de claus adaptades a la pluralitat cultural i identitària de les societats europees contemporànies.

Ruiz Vieytez, E. J. [Eduardo J.] (2006). Minorías, inmigración y democracia en Europa. Una lectura multicultural de los derechos humanos. Universitat de València.

Ruiz Vieytez, Eduardo J. Minorías, inmigración y democracia en Europa. Una lectura multicultural de los derechos humanos. Universitat de València, 2006.

RUIZ VIEYTEZ, Eduardo J. Minorías, inmigración y democracia en Europa. Una lectura multicultural de los derechos humanos. Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-370-6535-9.

Ruiz Vieytez, Eduardo J. Minorías, inmigración y democracia en Europa. Una lectura multicultural de los derechos humanos. Valencia: Universitat de València; 2006. 534 p.