Índex del llibre:

Mètodes numèrics per a la física (3a ed.)

Rafael Guardiola Bárcena, Emili Higón Rodríguez, Josep Ros Pallarés

Col·lecció: Educació. Sèrie Materials, 9

ISBN: 978-84-370-5360-8

Matèria: ciències

Submatèries: física

Idioma: català

Any ed.: 2002

El càlcul numèric ofereix nombroses i poderoses eines per a la resolució dels problemes que presenta la física. Partint de la importància de la metodologia escaient per al plantejament i la correcta solució dels problemes físics, al llibre s'aconsegueix un equilibri entre conceptes matemàtics, disseny, construcció pràctica i aplicació d'algorismes a problemes físics concrets.

El càlcul numèric ofereix nombroses i poderoses eines per a la resolució dels problemes que presenta la física. Partint de la importància que té per a l'estudiant el coneixement de la metodologia escaient per al plantejament i la correcta solució dels problemes físics, en aquest manual s'aconsegueix un equilibri entre conceptes matemàtics, disseny d'algorisme, construcció pràctica i aplicació d'aquests algorismes a problemes físics concrets. La paraula més emprada el llarg del text, doncs, és l'error: control de l'error en els algorismes de càlcul, determinació de l'error en les mesures experimentals i en els paràmetres que se n'obtenen i, en particular, la incidència de l'error en els algorismes basats en mètodes aleatoris.